Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ace748 skrev:2345346Hjælp!
Min R1:a -99 drar vældigt mycket olja.
Var på ACR førra veckan och på 3 dagars bankørning så fyllde jag på ca 1 liter olja.
Vad gøra?
ace748 skrev:2345376Ja men ær det det enda troliga felet?
Kan det vara fler orsaker?
ace748 skrev:2345346Hjælp!
Min R1:a -99 drar vældigt mycket olja.
Var på ACR førra veckan och på 3 dagars bankørning så fyllde jag på ca 1 liter olja.
Vad gøra?
ozeo skrev:2345387kan ju vara såhär oså..om man hoppas..
den kanske va på min när du börja o har fullt i fönstret nu.
ca nåra dl kanske..
sen kommer man väl ganska långt på 3 bandagar?
blåryker den mycket?
Triggerhappy skrev:2345427Hona cylindrarna och byt ringar !
Thunderace och R1 är kända just för att bli oljeslukande efter ett antal mil !
Triggerhappy skrev:Det är ganska mycket mek för att göra detta så fixa lite annat när du ändå har isär hojen.
Eller så köper du bigbore kit /högkompskolvar å portar toppen så blåser du om alla 06´or när du nu ändå skall fixa med motorn)
ace748 skrev:2345454
Hehe vem sæljer detta?
ace748 skrev:2345454...
Den har _bara_ gått 1700 mil, det ær det som ær det konstiga.
Snacka med en kompis som sæger att honing inte ska vara nødvændigt nær den gått så lite, vad tror ni?
...
HanneZ skrev:2345516En inte helt vild gissning är att den snarare gått 6000 mil. Min R1 -med 4500 på mätaren drar ingen olja alls.
HanneZ skrev:2345516En inte helt vild gissning är att den snarare gått 6000 mil. Min R1 -med 4500 på mätaren drar ingen olja alls.
Jo, jag kan bara konstatera att det antagligen inte är särskilt vanligt att en motorcykel som gått 1700 har så pass slitna cylinderlopp att den drar 1 liter olja på den korta tiden.Triggerhappy skrev:2345523Jag har haft både Thunderace-00 och r1-00 som börjat dra lite mycket olja....båda hade gått ca 2500 mil....med tilltagande oljetörst.
Jag skulle påstå att det är väldigt vanligt, iaf vad jag ser runt omkring mig. Folk vågar inte köpa en hoj som gått mer än 2500 mil, så då är det heller inte så konstigt att folk börjar skruva mätare.ace748 skrev:2345529Hur vanligt ær det med fusk på mætare egentligen?
Den ær køpt ny i norge och har 3 ægare.
Den ser vældigt frash ut på alla områden så, tvivlar på att det ær något fusk hær..
HanneZ skrev:2345531Jo, jag kan bara konstatera att det antagligen inte är särskilt vanligt att en motorcykel som gått 1700 har så pass slitna cylinderlopp att den drar 1 liter olja på den korta tiden.
Jag skulle påstå att det är väldigt vanligt, iaf vad jag ser runt omkring mig. Folk vågar inte köpa en hoj som gått mer än 2500 mil, så då är det heller inte så konstigt att folk börjar skruva mätare.
Tja där sägs det ju också väldigt mkt olika. Ingen verkar ju ha funnit nåt direkt samband mellan en viss inkörningsteknik och senare kvalité på motorn.Ljunghusen skrev:2345540Jag skulle tro att inkörningen har STOR inverkan på när hojen börjar dra olja
Lite svårt att avgöra. Man skulle ju behöva testa på väldigt många motorcyklar för att få nåt vettigt resultat. Hur som helst så finns det massor med olika teorier.ace748 skrev:2345549Jag har också tænkt på inkørningen.
Sitter och læser den hær just nu
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
intressant, har denna killen rætt?
HanneZ skrev:2345563Lite svårt att avgöra. Man skulle ju behöva testa på väldigt många motorcyklar för att få nåt vettigt resultat. Hur som helst så finns det massor med olika teorier.
|
|
Stark Future tredubblar omsättningen
Barcelona, Spanien – april ... |
|
|
Harley-Davidson lanserar RIDE
Pressrelease från Harley-Da... |
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |