R1:a 04:a Totalt död..

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Det hela började (läs tidigare trådar) med att jag fick upp felmeddelanden på displejen " Er-1", vilket troligen hade med PC-III:an att göra...., men så när jag som bäst var ute och körde småvägar mitt i ingenstans så bara DOG hojen..... :4skrika , det var som att dra ur sladden, den bara tvär dog......., har nu stått på mc-verkstad i 2 veckor utan resultat, dom har kollat, provat det mesta, kopplat bort PC:n, kollat soppa pumpen ect, ect ??? :confused: fortfarande död......
Dom börjar fundera om det kan vara den elektroniska startspärren som spökar... :confused:

ÄR DET NÅN som har haft liknande problem med sin R1:a 04:a... :gnissla , börjar få lite panik då snart hela maj är slut....

Tips & idéer mottages tacksamt....... :gnissla

Er-1 = ECU-fel. Bara att byta den. Dyrt som attans, men det enda som funkar. Byter du de, behöver du antingen lyckas koda om systemet med den röda nyckeln, eller köpa allt sådant nytt.

Tycker att om ECUn gått sönder så ska den gå på garantin.

Swedie skrev:
2174571 Er-1 = ECU-fel. Bara att byta den. Dyrt som attans, men det enda som funkar. Byter du de, behöver du antingen lyckas koda om systemet med den röda nyckeln, eller köpa allt sådant nytt.

Tycker att om ECUn gått sönder så ska den gå på garantin.

Garantin gäller ju ej om man har pulat dit en PC-III:a, dom vill ha boxen skickat till dom först för att kolla den, innan dom skickar en ny på garantin...... :gnissla

Priset för en ny va 12000:-.... :3freak :huvet

alltså, du måste ha nycklarna TILL just den ecu, så till vida du inte kan programera om eller tjuvkoppla, men det tror jag ingen i sverige kan...

Det här behöver du kanske?

Det här du behöver kanske :va
Tjo inte billigt! kring 10 tusen kr.

Tenningssystem R1 04-06
Orginal ECU med tenningslås og nøkler selges godt under halv pris. Har sittet på 04 R1 som er bygd om til Superbike. Selges

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup