r1 99 ta ur dämpmatrial i orginaldämpare?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
köpte en r1 99 för några veckor sen. :banana
dock sitter det orginalpipa på och den låter ju riktigt mesigt med den på. letar lite slipon och så men inte hittat nåt riktigt än som jag kan tänka mig. tänkte om man borrar ur popnitarna och plockar ut lite dämpmatta. skulle detta kunna bli bra? någon som gjort det och fått ett maffigare ljud?:yoparty

Finns inget dämpmaterial i en R1..Består av plåt väggar och hål så att avgaserna måste studsa runt i ljuddämparen

på ebay kan du hitta riktigt billiga slipon som är i mitt tycke: Snyggare, lättare och låter bra mkt roligare än original.

Lekt med original dämparna både på Gixxer och min gamle Yama Fz 750 och personligen tycker jag inte det är värt besväret.

Mängden icke buliga originaldämpare till första generationens R1 är liten så den får snart samlarvärde.....

Att kapa i en originalburk som är av reflektionstyp är totalt värdelöst. Köp ett whatever slipon och se glad ut....

Ett helt vanlig Akrapovic Titan slip-on är ju skitsnyggt på R1:or 98-02. Ingen high-pipe eller sånt trams, utan cleant och snyggt (något partisk men har alltid gillat Akrapovics klassiska pipor).

ahh låter som att det blir att inhandla ett slipon då. vill ju helst inte riva i nåt orginal eller så. kan man köpa nåt bolton istället för jag har lite tillgång till att bocka rör.

Finns inget dämpmaterial i en R1..Består av plåt väggar och hål så att avgaserna måste studsa runt i ljuddämparen

en kompis plocka dämparn på yoshin,,,,,,dämpmaterial.....0 hhehehhe
ok de va en rs modell

en kompis plocka dämparn på yoshin,,,,,,dämpmaterial.....0 hhehehhe
ok de va en rs modell

själv har ja rs titan full system o det finns inte mycket stoppning, fullvrål

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back