R1 99 ingen gnista

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Svart R1 2009
Ja har bytt ram på en krashad R1 -99 efter montering så har jag ej ngn gnista på stiften. har kollat cdi boxen... några görslag?

testa slicka på dom. Nä, men kolla efter avbrott i själva tändhattarna då eller nått så att du vet att det verkligen kommer ström för att skapa en gnista.

Inte pickupen som flyttat sig ur läge?
Hade det felet på min hoj, och då fick jag dålig gnista. Har den flyttat sig för mycket så misstänker jag att du inte får någon gnista alls.
Kan ju vara värt att kolla upp.

RettaDanne skrev:
pickup??????? (är inte d en lastbil) va e de för nåt o var sitter den?

Pickup:en är den som enkelt förklarat bestämmer när tändpulsen skall komma.
På GSXR600 sitter den nere vid kamkedjestyrarna. Var den sitter på en retta veta jag inte tyvärr.

RettaDanne skrev:
ngn som vet vart pickup:en sitter?
jag tror du har förväxlat några kablar kolla kabeln fram på höger sid vid alu kåpan pick up kabelen .den har ett brunt kontaktstycke. den passar i hop med
bromsljuskontakten som oxå är brun sättihop pickuppen med den vitakontaktstycket. kollar du färgerna på kablarna så ska dom stämma.

ang bromsljuskontakt.. jag är ej vid hojen just nu men bromsljuset funkar vet jag, både med hand- o fotbroms ska jag kolla ändå...

kontakten till stödet gör väl att motorn ej går runt (startmotorn) startmotorn drar i allafal.....

jojo den dödar tändningen men samma kontakt "dödar" startmotorn så det betyder ju att går startmotorn så bryter den ju ej spänningen till tändningen... väl?
ge mig mer förslag jag e jätte tacksam...

Om du nu har gjort ett sånt stort ingrepp med att byta ram och allt fungerade innan så har du satt nå´t fel.

Hur har du kollat att du inte har gnista?

Sitter 1 och 15 på tändspolarna rätt?

Dubbel kolla alla kontakter igen.
Jag byte plats på stöd och bensinpumps kontakten på en 929 en gång, det vart konstigt!

Vill veta mer om du ska få bättre hjälp.

Mvh Mathias

Har inte R1an en TPS sensor? Om den har det så kan det ju vara den som strular. Prova ta loss den och skaka om den lite för att försöka höra om den fungerar.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...