R1 -98 raceväxlat?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Då jag har fixat raceväxling på banhojen så vill jag även ha det på gathojen så man inte blir förvirrad och utsätter sig själv och motorn för onödiga komplikationer.

R1 98:an jag har har ju växelpinnen genom ett hål i ramen så det går inte bara att vända på fästet vid motorn utan hålet är för litet för detta. Min undran är hur ni har gjort som har fixat raceväxlar på er R1 som har samma lösning som 98:an.

En bild som visar att det inte finns utrymme att bara vända på fästet.
800px-98-r1-chassis.jpg

Last edited:
Böj pinnen så den går utanför ramen och vänd sedan på växelarmen. Du måste nog plocka isär denna led på växelarmen för att få den att gå utanför ramen. Typ!

Edit! Fan vet om jag inte drog länkaget på insidan. Svårt när man inte har grejerna framför sig.

Last edited:
Böj pinnen så den går utanför ramen och vänd sedan på växelarmen. Du måste nog plocka isär denna led på växelarmen för att få den att gå utanför ramen. Typ!

Edit! Fan vet om jag inte drog länkaget på insidan. Svårt när man inte har grejerna framför sig.

Är detta nåt du gjort själv eller bara en ide du har?

Har ägt 5 st R1 98-01. Tävlade med ett par st i Rookie 1000 och ERF. Byggde om till ett par av mina. Moddade även dit en quickshift med Tectronic box som ligger kvar komplett i garaget. Men det var ca 5 år sen så minnet sviker.

Har ägt 5 st R1 98-01. Tävlade med ett par st i Rookie 1000 och ERF. Byggde om till ett par av mina. Moddade även dit en quickshift med Tectronic box som ligger kvar komplett i garaget. Men det var ca 5 år sen så minnet sviker.

Nice! då vet jag att du kan din sak :) du råkar inte ha nån bild på detta utfört? van o mecka men av min bedömning verkade detta inte vara det lättaste så det skulle underlätta om man visste vart man ska böja osv.

Ska kolla i garaget i morgon å se om jag hittar nånting.

Tror jag har en färdigböjd pinne som ligger i garaget. Har inget behov av den. Ser inte var du finns i riket, men skicka ett PM så kanske det kan lösa sig på något bra sätt. Den gör ingen nytta där den är nu.:rolleyes:

PM skickat! :krama

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back