r1-98 bytte motor till en 01:ans, Nu startar den inte, hjälp!!!

Helgonet2000

Rocker
Gick med
7 Jul 2004
Ort
Ale
Hoj
z1000
Tjena satte in en 01:ans motor i min R1 98. alla kablage passade rakt på. Enda som inte är exakt är ventilationen från förgasare och en extra slang för avgasrening. Problemet: Testade och starta idag, men startmotorn går inte, inga säkringar är trasiga och startmotorn går när jag kopplar + direkt från batteri.Den är helt död. Kan det vara brytaren till stödet? Hade ingen matning dit, när jag mätte? Det sitter ett relä precis vid batteriet, mätte alla kablar, och det var plusmating på alla, ska det vara det? Kom med alla förslag ni har..... allt är tacksamt. Sommaren är snart här och jag vill inte sätta trampor på hojen/ Häls. Helgonet
 
Helgonet2000 skrev:
Tjena satte in en 01:ans motor i min R1 98. alla kablage passade rakt på. Enda som inte är exakt är ventilationen från förgasare och en extra slang för avgasrening. Problemet: Testade och starta idag, men startmotorn går inte, inga säkringar är trasiga och startmotorn går när jag kopplar + direkt från batteri.Den är helt död. Kan det vara brytaren till stödet? Hade ingen matning dit, när jag mätte? Det sitter ett relä precis vid batteriet, mätte alla kablar, och det var plusmating på alla, ska det vara det? Kom med alla förslag ni har..... allt är tacksamt. Sommaren är snart här och jag vill inte sätta trampor på hojen/ Häls. Helgonet

Har du bytt till -01 elsystem? om inte gör det...
 
Jag byte oxå 98-01 inga problem bara starta och åka.Elen ska densamma.
/2
 
Prova o koppla förbi stöd reläet i så fall.
Jag bytte också till en -01 motor o den funkade bra, förutom andra missöden med den startade i alla fall.
Dum fråga, men har du kollat brytaren på gashandtaget?
 
Last edited:
Helgonet2000 skrev:
Tjena satte in en 01:ans motor i min R1 98. alla kablage passade rakt på. Enda som inte är exakt är ventilationen från förgasare och en extra slang för avgasrening. Problemet: Testade och starta idag, men startmotorn går inte, inga säkringar är trasiga och startmotorn går när jag kopplar + direkt från batteri.Den är helt död. Kan det vara brytaren till stödet? Hade ingen matning dit, när jag mätte? Det sitter ett relä precis vid batteriet, mätte alla kablar, och det var plusmating på alla, ska det vara det? Kom med alla förslag ni har..... allt är tacksamt. Sommaren är snart här och jag vill inte sätta trampor på hojen/ Häls. Helgonet
långskott från en som inte har en aning.. vart sitter en eventuell Imobilizer?
:3freak
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top