R1 98 Blå Stulen i Uppsala

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
R1 98 Blå Stulen i Uppsala...Grrrrrrrrrrrrrrrr

Upptäckte precis att min R1 98 har blivit stulen någon gång mellan 23-06 den 26-27 juni. :mad:

Den stod framför min bil på en parkeringsplats under ett mc-kapell. För att få ut hojen har dom även repat bilen som stod framför som skydd.

Hojen är alltså en blå R1a med mörkt kåpglas Öhlins styrdämpare och ett titan Akrapovic slipon. Den har rensad bakdel med kolfiber undertray. Vitt led baklyse. Tanken är en 01ans.

Bakhjulet var låst med Kedja som låg avklippt ihoprullad. Den var även låst med skivbromslås och styrlås.
Styrlåset måste dom ha knäckt för att överhuvudtaget få ut hojen.

Om någon ser eller hör något så PM:a eller ring Polisen.
 
Last edited:

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Synden straffar sig själv..

Fick samtal från Bollnäspolisen.
Min hoj är återfunnen, dock rätt illa tilltygad :näsblod
Tjuven hade plockat bort skylten och troligen kört den till Bollnäs från Uppsala.
Sedan kraschat den hårt och låg tydligen nu på sjukhus.
Han var känd av Bollnäspolisen sen tidigare.

Hoppas att han överlever, polisen var förtegen om omfattningen av skadorna.
Nu väntar en lång tid med massa försäkringstrassel, verkstadsbekymmer etc.
Får väl se hur illa däran den är när den kommer tillbaka till Uppsala.
Jag som gick på min semester i Måndags :gnissla

Att inte folk kan låta bli andras saker...Blir så trött. :huvet
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Hälsa på honom på sjukan och ge honom en rejäl portion ÅNGEST.... :D
 

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Ort
08 City
Hoj
KTM 990 SMT
Hoppas han överlever & har lärt sig en läxa & kan visa andra vad som kan hända om man snor en hoj .
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Överleva får han väl, men snälla Sverige fakturera alla invånare 200 kr extra i månaden .. minst och satsa på att bygga 10 fängelser till, upprusta nuvarande och öka straffet för att gå emot lagen. Sätt brottslingarna i fängelse. Ta bort dom från samhället. Deportera .. whatever. Vi släpper ut dom för fort i samhället.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Överleva får han väl, men snälla Sverige fakturera alla invånare 200 kr extra i månaden .. minst och satsa på att bygga 10 fängelser till, upprusta nuvarande och öka straffet för att gå emot lagen. Sätt brottslingarna i fängelse. Ta bort dom från samhället. Deportera .. whatever. Vi släpper ut dom för fort i samhället.

Medhåll!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
hahahahahhahaa :rofl en del straffar gud med de samma hahahahhahah fan va skönt å höra att idioten ligger på sjukan.!
 

tenor

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM supermoto
hahahahahhahaa :rofl en del straffar gud med de samma hahahahhahah fan va skönt å höra att idioten ligger på sjukan.!

Ja faktiskt skönt att höra hur rått det än låter. Har själv varit med om klåfingriga parasiter allt för många gånger och börjar tappa tålamodet.

Hoppas både för min egen och för micke mejsels skull jag inte tar han på bar gärning nån gång...

Helvete vad förbannad jag blir. Besök han på sjukhuset och sno hans droppåse eller sjukhussäng och se hur jävla glad han blir.
 

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Partille
Hoj
900 Hornet
Överleva får han väl, men snälla Sverige fakturera alla invånare 200 kr extra i månaden .. minst och satsa på att bygga 10 fängelser till, upprusta nuvarande och öka straffet för att gå emot lagen. Sätt brottslingarna i fängelse. Ta bort dom från samhället. Deportera .. whatever. Vi släpper ut dom för fort i samhället.


Helt rätt. Vi är för dj...a mesiga i Sverige. :mad:
Inför Los Angeles regler, om tredje gången gillt. Oavsett vad man blir fälld för, åker man in på 20 år vid tredje gången gillt. Då skulle vi rensa upp gatorna.

Det känns som om att det alltid står "förövaren är tidigare känd av polisen" vid 90% av alla brott.

Nä, skydda oss "vanliga" medborgare, och lås in alla idioter.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag tror att en otroligt stor majoritet skulle vara OK med att betala ett par hundralappar extra i månaden för att få 5 gånger fler poliser, 10 fler stora fängelseanstalter och flera små, 3 x fler personal per ställe ... osv. Jag betalat GÄRNA mer skatt för att rättsväsendet ska upprustas. Sverige är nog det enda land vars invånare hellre vill flytta ifrån landet... än att försöka få det fixat. Detta är nog troligen pga det känns som att politiker felprioriterar. De känner inte av vad gemeneman ute i samhälet känner för den svenska välfärden som utnyttjas.

I USA finns det respekt för systemet. Jag vet... first hand experience (SoCal). Blev ordentligt hotad med fängelsestraff och feta böter när jag var inne för andra gången i rätten och domaren tyckte jag var lite respektlös. Ja... jag har varit rättså laglös en gång. Men jag tog åt mig när de sa att nästa gång blir det finkan i nått år eller så. Då köpte jag en cykel. :gnissla
 
Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jäkligt trist att du blev av med hojen. Hoppas det löser sig snabbt och smärtfritt med f-bolag osv.

Så trist att folk inte låter andras grejer vara i fred. Tycker det är väldigt lågt att ta en annan människas saker.

Risken är nog liten att dom som håller på sådär lär sig något. Oavsett om dom slår sig eller inte.

Kan undra om en sådan här grej klassas som en mc-olycka i statistiken !?
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Håller med om att det skulle vara lite mer ordning och reda samt större budget för rättsväsendet. Dock bör adderas att fortkörning även är ett lagbrott och där är vi lika goda kålsupare de flesta av oss. Kan man få välja vad som skall prioriteras efter eget tycke och smak? :va
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Överleva får han väl, men snälla Sverige fakturera alla invånare 200 kr extra i månaden .. minst och satsa på att bygga 10 fängelser till, upprusta nuvarande och öka straffet för att gå emot lagen. Sätt brottslingarna i fängelse. Ta bort dom från samhället. Deportera .. whatever. Vi släpper ut dom för fort i samhället.

Vettigaste du sagt på länge :tummenupp :D
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Ett par reflektioner:

Synd att hojen blev stulen
Synd att hojen blev kvaddad
Synd att snubben var tvungen att ytterligare belasta vårt samhälle med sjukhusräkningar.

Sen kan jag ju hålla med om att vi borde se hårdare på kriminella. Men vill vi verkligen ha ett rättsystem som usa's? Det vill inte jag ivf.
 

blysläden

Kör gärna många mil men bana är roligast
Gick med
10 Oct 2006
Ort
I en lite 2:a
Hoj
En liten Honda och en stor Yamaha.
Visst fan är det sorgligt att de inte kan hålla fingrarna i styr. Vet hur det är. Folk snor allt de kan .... idioter.

Senast köpte jag en mc scooter (Maj 2007) att köra till jobbet med .... bra tänkt men helt fel då den stod orörd 6dygn. Nu står den försäkrad och skattad utan kåpor, blinkers, lyse m.m När de ändå var igång kunde de väl lika väl snott hela skiten. Min självrisk är 7500kr hos Bilsport&MC. Konstigt den var billig...:mad:

I tidningen stod det nyligen om en mc olycka. När bärgaren skulle hämta mc:n var den stulen. Känner killen genom jobbet. Skall man verkligen behöva låsa hojen innan man hoppar in i ambulansen.... Hojen skall vara återfunnen i skogen men länsad på en del delar.

Hoppas din R1 historia slutar lyckligt och självrisken inte förstör hela semestern.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top