R1 2009 låter sådär

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Ort
Mmm
Hoj
Aha
Med originalsystem låter hojen :gnissla
[YOUTUBE-ID]O8tb1t_9qYQ&eurl=http://www.motoblog.it/[/YOUTUBE-ID]
 
Låter juh fint, Ljudet blir juh inte rättvist heller om inte en riktig mikrofon används vilket det inte lär göra på denna film, då den låter som en groda :)


///Micke
 
eller så här under normala omständigheter, dvs inget torrgasande

[YOUTUBE-ID]Gj8pwSE77CM[/YOUTUBE-ID]
:yoparty :yoparty

Men var dom tvungna att göra bakdelen så jä..a bulkig :huvet

/R
 
Last edited by a moderator:
Vafan heter det där avgassystemet???? Akrapovic a'la Lövgroda ???
 
- Tycker tidigare r1 är snyggare.
- Stort bakdäck=tar längre tid att komma ner i kurvor.
- Min rs 125 med trimmat moppe ljud låter bättre.

+Bättre respons på gashandtaget, låter spännande.

Har de gjort jämförelserna mellan sporthojarna - 09 än eller har alla inte kommit ut än?

OBS. Ej sammanfattning, bara vad ja reagera på.
 
"ABC-mode".... finns ju redan på K7/K8 :rolleyes:
Och hela "Fly-by-wire"-gas-med-elektroniskt-styrda-insugstrattar.... låter ju spännande, tills någon pratar i mobilen sidan om banan :D
 
Tråkigt FET cykel.
Ett helsystem från Acrapovic, sedan finns det ingen anledning att vända sig till twinnarna för ljud.
Riktigt rått med GP-ventilteknik.

Ingen som sett en video med eftermarknadspipor på R1an?
 
Tråkigt FET cykel.
Ett helsystem från Acrapovic, sedan finns det ingen anledning att vända sig till twinnarna för ljud.
Riktigt rått med GP-ventilteknik.

Ingen som sett en video med eftermarknadspipor på R1an?


det är inge "GP-ventilteknik" på denna :va
 
Ljudet är nog mycket råare live än när man filmar med en mobilkamera.
Blir intressant att höra den med öppna racepipor :näsblod

Designen... hm, vad ska man säga egentligen? Tar en stund innan man vänjer sig antar jag.. :)


//Dio
 
Jag tycker faktiskt att nya R1an ser rätt fin ut, även om dom tidigare årsm.. är fina dom med :)
tror den kommer låta riktigt fint med riktiga racepipor!

//PB
 
gillar verkligen inte bakdelen på denna hoj... då är dom lite äldre r1orna snyggare om du frågar mig...
 
det är inge "GP-ventilteknik" på denna :va
Rätt.

[..] vevaxel med de fyra vevtapparna förskjutna 90 grader sinsemella.n. [...] Tändföljden är 270-180-90-180 grader. [...] Den här tekniken har tagits över från den beprövade M1-motorn ur MotoGP [...]

I dun care about what it does and doesn't have. Det som betyder något är att den kommer att gå utav bara helvete ändå :yoparty

Konkurrenterna ligger återigen efter :tuttar

Däremot känns flugan med A/B/C-lägen fruktansvärt larvig. Men vad vet jag, det kanske är användbart?
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top