R1 2008 dör!

Tänkte på det förut! Nu står det d20 d21 off ? Och det går ojämt på tomgång ��

Tack nu står båda på on både d21 d20 när jag vrider på tändningen efter att den stått stund!
Cykeln har fått Kn filter plus youshimura slipon och grenrör utan katt samt att den har pc3 sen tidigare!
Kan detta förklara att den dör?? Den ska in på mappning i veckan hos Perter Andersson turbo killen!

Är du i diag-läge eller bara när du slår på tändningen? Är du i Diag-läge så betyder d21 off att den röda dödarknappen står i läge off, d20 är sidostödskontakt. Om de blinkar utan ett d så är det vattentempgivare och din mapsensor.

Nej jag gjorde som en video på youtube! Stängde sv sen höll jag in våda knapparna reset och den andra och vred på tändningen då kom dia upp då tryckte jag in båda ingen och höll dom inne då kom jag till nästa dvs d01-d70 och bläddrade igenom dom och såg då d20 on d21 off sedan klickade jag mig vidare till d70 höll in båda igen till att motor lampan började blinka.. Då vred jag av tändningen sedan på igen! Och kollade igen och nu står både d21 och d20 på on

Har du provat att fälla sidostödet upp eller ner och att lägga i eller ur växlar? Sa fel om kod 21 förut förresten.

Från verkstadshandboken:

20 Sidestand switch Set ON/OFF the sidestand
switch (with the transmission
in gear).
• Stand retracted ON
• Stand extended OFF
21 Neutral switch Shift the transmission.
• Neutral ON
• In gear OFF

Last edited:
Tack då har det med sen att göra! Om jag minns det hela rätt har den varit inne på mc varuhuset för det tidigare! Tack så hemskt mycket för hjälpen ����

Har du en felande sidostödskontakt så den tror att det är nedfällt så kommer ju hojen dö när du lägger i en växel, börja med att kolla på det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT