R1 2001 Fighter...

Araikaj skrev:
Nu har jag fått reda på vad som gäller. Den första försäljaren hade nog inte så mycket koll visade det sig. Det är en 03 inte en 01. Den har gått 260 mil innan den smällde. 38000 kr har investerats i ny ram o bla, bla, bla.
Pris: 64900 kr.

Så nu var det slut på det roliga. Natas.

Min spontana tanke är att du bör nog veta vad du håller på med innan du ger dig på att köpa en sådan hoj. Man bör nog mäta upp så att allt är rakt och fint på den, att den spårar, kolla sving, gaffel, motor osv. Dessutom kan det väl bli lite struligt vid besiktningen om inte papperna har skötts rätt när man byter ram och ramnumret byts och sådana grejer?

//Eric

DR-Zätare skrev:
Min spontana tanke är att du bör nog veta vad du håller på med innan du ger dig på att köpa en sådan hoj. Man bör nog mäta upp så att allt är rakt och fint på den, att den spårar, kolla sving, gaffel, motor osv. Dessutom kan det väl bli lite struligt vid besiktningen om inte papperna har skötts rätt när man byter ram och ramnumret byts och sådana grejer?

//Eric

Håller med om att allt bör kollas på en hoj med denna typ av prestanda. Denna är dock "ihopskruvad" av Yamaha centers egen verkstad, så det kändes inte som att det var något att oroa sig allt för mycket om.

Men som sagt för ny, för dyr för mig.

Araikaj skrev:
Håller med om att allt bör kollas på en hoj med denna typ av prestanda. Denna är dock "ihopskruvad" av Yamaha centers egen verkstad, så det kändes inte som att det var något att oroa sig allt för mycket om.

Men som sagt för ny, för dyr för mig.

Vart finns den någonstans? Är den ihopskruvad med originalgrejer? Nu blev jag lite nyfiken...

//Eric

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...