R1 2001 Fighter...

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
En krashad och efter det fighter-ombyggd R1 från 2001. Vad är rätt pris på en sådan, tror Ni?

Sitter inga lyxgrejer eller någonting på den, crosstyre+ lampa, det är det som är gjort med den. Besiktigad är den.
Vad ska man ge för en sån ungefär tycker Ni?

Araikaj skrev:
En krashad och efter det fighter-ombyggd R1 från 2001. Vad är rätt pris på en sådan, tror Ni?

Sitter inga lyxgrejer eller någonting på den, crosstyre+ lampa, det är det som är gjort med den. Besiktigad är den.
Vad ska man ge för en sån ungefär tycker Ni?

hur långt har den gått ?
hur är skicket i övrigt ? däck, drivpaket, skador i ram, sving ? mm mm

Tack för svaren! Vet inget mer om den just nu, ska få mer info imorgon. Ville bara ha ett ungefärligt pris.

10-20k under orginalpris. Medelpris från Blocket eller liknande.
En 05a kanske ska sänkas med 30k.

Wiseguy skrev:
55-65 tusen beroende på skick på alla slitage prylar, däck, drivpaket, osv.
Hur är den servad ? servicebok eller kvitton ? Mil ?

:skrämd 65 får man väl inte ens för en fräsch orginalare som inte är kraschad??

wonderwizard skrev:
vad skulle du värdera min till, när den e klar i så fall ?

allt renoverat och/eller nytt

Ursäkta mig, ska bara se om jag får loss min fot ur pianot....Hehe, givetvis om man vill ha en streetfighter och den är i jättebra skick så kan jag sträcka mig till 55000:- Men det är trots allt en relativt gammal hoj som dessutom är ombyggd till något den från början inte var avsedd för. där inga möjligheter till återställande finns utan att det kostar multum.

däremot så verkar inte hojen som trådstartaren pratar om vara annat än en krockad hoj utan kåpor med annat styre och lampa, mitt pris där, 40K, kostar minst 20k att få den i orginalskick igen.

Last edited:
pakopak skrev:
Ursäkta mig, ska bara se om jag får loss min fot ur pianot....Hehe, givetvis om man vill ha en streetfighter och den är i jättebra skick så kan jag sträcka mig till 55000:- Men det är trots allt en relativt gammal hoj som dessutom är ombyggd till något den från början inte var avsedd för. där inga möjligheter till återställande finns utan att det kostar multum.

däremot så verkar inte hojen som trådstartaren pratar om vara annat än en krockad hoj utan kåpor med annat styre och lampa, mitt pris där, 40K, kostar minst 20k att få den i orginalskick igen.

Det är exakt så det ligger till. Krashad och "lagad" ombyggd till fighter. Inga orginalkåpor, styre, lampa eller dylikt... vidare så är den skarapad på vänster sida på motorn, lite dassig överhuvudtaget men I LIKE VERY MUCH :banana

Araikaj skrev:
Det är exakt så det ligger till. Krashad och "lagad" ombyggd till fighter. Inga orginalkåpor, styre, lampa eller dylikt... vidare så är den skarapad på vänster sida på motorn, lite dassig överhuvudtaget men I LIKE VERY MUCH :banana

Runt 40 mer än så lär den knappast vara värd.

Araikaj skrev:

som sagt för mig hade den varit värd 40, för dig kan bara du bestämma.
lycka till hoppas du får tag på en hoj du trivs med, letar själv efter nåt liknande men med kåpor...

pakopak skrev:
lycka till hoppas du får tag på en hoj du trivs med, letar själv efter nåt liknande men med kåpor...

Har åxå tänkt 40´ungefär. tyvärr finns hojen på firma så de lär väl begära mer runt 60´:-(

En med kåpor för det priset kanske blir svårt, men skam den som ger sig:-)

Araikaj skrev:
Har åxå tänkt 40´ungefär. tyvärr finns hojen på firma så de lär väl begära mer runt 60´:-(

En med kåpor för det priset kanske blir svårt, men skam den som ger sig:-)

har 50 att lägga och det ska gå hur bra som helst. :tummenupp

pakopak skrev:

mvv1.jpg

Denna hojen kostar över 500' kronor, men min far som gillar glidare skulle inte ens ge 5 lappar för den, är den då bara värd 5 tusen ?

nej, en hoj är alltid värd det som en köpare vill ge & inte en krona till.
om min Fighter är till 100% i nyskick (bortsett från kåpor) så borde den vara värd 50-55 lappar för en som vill ha en fighter, men är man då ute efter en kåphoj, så ska man ju inte titta på en fighter, som man sedan skall sätta kåpor på, då blir det dyrt

PAKOPAK

Vill du ha en 00-01, så ska du vara glad om du hittar en för 50, men en 99:a borde inte vara några problem alls att hitta för dom pengarna.

wonderwizard skrev:
mvv1.jpg

Denna hojen kostar över 500' kronor, men min far som gillar glidare skulle inte ens ge 5 lappar för den, är den då bara värd 5 tusen ?

Men så kan du ju inte tänka. Varför skulle nån betala 60000 för en kraschad hoj med grejer bortplockade när dom kan få en okraschad för samma pris? Det finns ju ingen som gör det.

Rigge skrev:
Men så kan du ju inte tänka. Varför skulle nån betala 60000 för en kraschad hoj med grejer bortplockade när dom kan få en okraschad för samma pris? Det finns ju ingen som gör det.

Det kan man väl ? visst, min hoj har varit i backen, men allt e tamefan bytt.
Det enda som sitter/satt på min hoj som varit i backen är motorn, men den funkade bra tills jag pajjade lådan, så nu har jag en ny motor som ska i.

kan man säga att min e klotad då ? på papperna ja, men inte hojen.
ramen bytt (00), ram, sving & fälgar lackade & nya lager överallt

Sedan har jag inte påstått att jag får 60 lappar för min heller
men jag vågar nästan påstå att du hittar inte en R1:a (min årsmodell) i bättre skick (bortsett från att kåpor saknas)

Last edited:
wonderwizard skrev:
Det kan man väl ? visst, min hoj har varit i backen, men allt e tamefan bytt.
Det enda som sitter/satt på min hoj som varit i backen är motorn, men den funkade bra tills jag pajjade lådan, så nu har jag en ny motor som ska i.

kan man säga att min e klotad då ? på papperna ja, men inte hojen.
ramen bytt (00), ram, sving & fälgar lackade & nya lager överallt

Sedan har jag inte påstått att jag får 60 lappar för min heller

Jag menade den tråden handlade om, inte din.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph