R1 07 Varvräknare

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Min varvräknare har gett upp nu! Letar ny instrumentering på ebay men det verkar landa minst 3000 med tull, moms osv.

Instrumenteringen till R1 04-06 ser nästan likadan ut och har likadan kontakt, någon som vet om den passar? Det finns ett helt klart större utbud på gamla mätare på blocket och ebay.

Vad finns det för eftermarknadsinstrumeneringar att köpa? Det finns väl fiffiga prylar med inbyggd laptimer?!

Ett alternativ skulle va en lös varvräknare att att montera över befintlig, temp och eventuella felkoder ser jag på instrumentet jag har, endast varvräknaren som är död.

Kom och kolla min varvräknare/extra-allt-i-ett-laptimer på tisdag. Antagligen inte helt gratis men den gör allt utom att hämta tidningen åt dig. :tummenupp

Last edited:
nej den var inte gratis... finns det något kablage att köpa så men kan koppla in den på hojen utan att behöva trixa med givare för temp och annat?
Jag vill inte klippa och mecka i min fina kabelstam.

Jo det finns adaptorkablage för de flesta instrument för att plocka infon från originalhärvan...

Rent generellt är de dock dyra...

nej den var inte gratis... finns det något kablage att köpa så men kan koppla in den på hojen utan att behöva trixa med givare för temp och annat?
Jag vill inte klippa och mecka i min fina kabelstam.

Du klämmer fast en grunka på en tändkabel sen har du visning av varvtal. Limma fast en liten magnet på framfälgen så får du hastighet också, laptimer ingår och efter nedladdning av data till en laptop så kan du sitta och studera varvtal och hastigheter så du glömmer både tid och rum.
Min kostar ny ca 10000 kr inkl moms men jag kan tänka mig kränga den för 4500 kr.

Du klämmer fast en grunka på en tändkabel sen har du visning av varvtal. Limma fast en liten magnet på framfälgen så får du hastighet också, laptimer ingår och efter nedladdning av data till en laptop så kan du sitta och studera varvtal och hastigheter så du glömmer både tid och rum.
Min kostar ny ca 10000 kr inkl moms men jag kan tänka mig kränga den för 4500 kr.

Är du ute i morn? Jag har råkat pilla bort min magnet från framhjulet. Tänkte att du kan visa var den ska sitta kanske? :)

Är du ute i morn? Jag har råkat pilla bort min magnet från framhjulet. Tänkte att du kan visa var den ska sitta kanske? :)
Jag ska iofs till Linköping i morgon så jag kanske åker ut en sväng. Annars är det bara att limma fast den precis under sensorn, några mm mellanrum så blir det bra.

Jag ska tänka på saken ett par dagar... Det är ju lite mer än vad jag behöver...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026