Hmm, trodde användningsområdet var större på motard en på sporthoj?
Jag klev från K5 1000 till 660smc... Nu är jag inne på andra säsongen med motarden, och har köpt en R6 på bana. Jag har inga funderingar som helst på att ha sporthoj på gata igen.
Ska jag ut med sporthojen så är det ju sportig körning som gäller annars blir det jobbigt för ryggen och handlederna. Så då vill man ju köra de där goa vägarna där man kan ligga på lite. Oftast blir det en lång runda eftersom man inte vill köra samma väg om och om igen, utan variera lite. Så mina runder blev sällan kortare än 20 mil - annars var det inte värt det... Så hade jag bara 1-2 timmar på mig så lät jag hojen stå...
Med motarden däremot

....så är varje halvtimme rolig. Jag måste inte hitta de där goa vägarna, för jag kan ta vilken skitväg som helst att brassa på, eller sladda in i svängarna, eller wheela ut ur varenda tvär kurva, det roliga tar aldrig slut....förrän du ska ut på stora vägar där skön fart börjar närma sig 180.
Så enligt mig så är motarden mycket mer mångsidig, men visst saknar jag pulver ibland... Men när jag funderar på om jag skulle busa lika mycket och le lika brett innanför hjälmen med sporthojen, så är svaret helt klart nej.
MEN!!! Om jag bara skulle ha råd med en hoj, så skulle jag ändå välja sporthoj pga av att jag inte vill sluta köra bandagar...och då vill jag har pulver. Så så länge jag har råd med båda, eller tröttnar på bana, så kommer jag fortsätta köra motard