R1-05 eller -07

Detta är ju åt helsike off topic men hoppas att ni har överseende med det. Till trådskaparen hur i h-vete har du fått en sådan försäkringspremie. Du är ju förvisso något äldre än jag men det låter ju väldigt billigt?!

Tror det har att göra med vilken församling man tillhör:va -99:an jag har nu betalar jag 5200.- hel/hel för:tummenupp

...Motorras på min -07 efter 135mil och nu håller de på och byter lager/slipar om veven. Visst täcker garantin men den har varit inlämnad sedan september och fortfarande inte fått tillbaka den:mad:

Låter ju riktigt illa som Wonderwizard skriver om de rasar flera gånger om tom? J'vla pisshoj! Då har man säkert flera ras att se fram emot. jippi.:huvet

Kör man "lugt" kanske de håller? :confused:

MVH

Lider med dig RR_larsson:(
Får väl försöka trösta dig med att det inte är säsong nu då.
Hade ju varit betydligt tråkigare om det hänt i början på säsongen:pannkyss
 
Last edited:
Om inte priset har så stor betydelse skulle jag ha rekommenderat en 07:a. De jag pratat med, RR-förare, är rörande överens om att 07:an är bättre än 05-06 på i princip allt.

Själv har jag inte kört en meter med min, eller någon annan R1:a :)
 
Tjena Generali.
Är du nöjd med din -05:a? Folk i min ålder träffar sällan grabbar &tjejer med den här typen av hoj. Mina polare kör diverse kråmpramar elller touringlok.

Jag är super nöjd med min hoj, har inte kört 07:an så jag kan itne jämföra. Personligen tycker jag inte om sidokåporna lika mycket på 07:an men det är min personliga åsikt! Skulle vara kul med de nya finesserna på 07:an men tror inte jag har användning av dom.
Jag menar ska man inte tävla va fan då kan man köra det som ser bäst ut enligt ens egen smak tycker jag... Dessutom bra mycket billigare i inköp så då kan du ta mellanskillnaden och göra mycket kul på din 05:a istället, så som helsystem osv. :tummenupp
 
Håller med om att 05-06:orna är snyggare än 07:orna.

Jäkla skitsnack, är du snöblind eller?

Jag säger som min lokala säljare sa när jag predikade att min 01:a var snyggare än 07:an "säger du bara för att du inte ha råd att köpa 07:an" :D

07:an är snyggare och snabbare än 06:an, så är det bara och allt annat är prat i nattmössan. Och glöm inte att svart är den snabbaste färgen, en svart 07:a bänkar 5 bakhjulshästar mer än en röd 06:a fast man kör 07:an på diesel.

:D

/D.
 
Om inte priset har så stor betydelse skulle jag ha rekommenderat en 07:a. De jag pratat med, RR-förare, är rörande överens om att 07:an är bättre än 05-06 på i princip allt.

Själv har jag inte kört en meter med min, eller någon annan R1:a :)

De hojar jag har kollat ligger på ca 95000-115000.- Från -05-07.
Kommer jag som glad amatör att märka någon skillnad?
Det blir några bandagar i snabb grupp där jag tillhör de mindre snabba.:yoparty
 
Jäkla skitsnack, är du snöblind eller?

Jag säger som min lokala säljare sa när jag predikade att min 01:a var snyggare än 07:an "säger du bara för att du inte ha råd att köpa 07:an" :D

07:an är snyggare och snabbare än 06:an, så är det bara och allt annat är prat i nattmössan. Och glöm inte att svart är den snabbaste färgen, en svart 07:a bänkar 5 bakhjulshästar mer än en röd 06:a fast man kör 07:an på diesel.

:D

/D.

:1pajas
 
De hojar jag har kollat ligger på ca 95000-115000.- Från -05-07.
Kommer jag som glad amatör att märka någon skillnad?
Det blir några bandagar i snabb grupp där jag tillhör de mindre snabba.:yoparty
Ja, jag tror att även en normal gatåkare som tar några varv på banan då och då märker skillnad.

Här kan du få en ny 08:a för 119.900:-
http://www.motorhuset-nykoping.se/main.asp?mainid=12&secid=0&subid=0&NewsId=31
Hälsa från mig så drar de säkert av 100:- på priset :D
 
Hur står skillnad är det prismässigt på en -05:a & en 07:a då? Jag sålde min -05:a för 85 loppor i dec-06 (tror jag det var).

Skiljer det mycket i inköp & försäkringspengar så hade jag gått på en äldre. Hade aldrig ett fel på min & det var en otroligt rolig hoj att äga. SNYGG som få också :)

Alldeles tillräckligt med pulver i också, mer än vad jag säkerligen behövde med tanke på mitt användningsområde. Funkade kalas både i vardagstrafik & på bana.
 
135 mil!! Då är den inte ens inkörd...

Jag körde inte in min mer än 9 mil och sedan har den fått lida på allvar de övriga 540 milen. Inte det minsta problem ännu. Hur exakt har du kört de 135 milen och hur körde du då den rasade?

/D.


Vänta bara det börjar snart knacka ska du se:tungan :pannkyss

Körde vanlig landsvägskörning på gata i 90mil tills oljan byttes. Ingen segdragning eller höga varv, Mycket av/på med gasen och motorbromsa mycket. Allt frid och fröjd!
Ivrig och skitglad över att den äntligen var inkörd gav man sig ut och kände på maskinerit:yoparty Dock ej varken på bana eller bakhjul(som den i vilket fall ska palla). Började knacka vid drygt 135mil.
 
Vänta bara det börjar snart knacka ska du se:tungan :pannkyss

Körde vanlig landsvägskörning på gata i 90mil tills oljan byttes. Ingen segdragning eller höga varv, Mycket av/på med gasen och motorbromsa mycket. Allt frid och fröjd!
Ivrig och skitglad över att den äntligen var inkörd gav man sig ut och kände på maskinerit:yoparty Dock ej varken på bana eller bakhjul(som den i vilket fall ska palla). Började knacka vid drygt 135mil.

Tror och hoppas att du råkat få ett måndags exemplar. Min fick sitt första mätarstopp efter exakt 9 mil och sedan har det ylats både i tid och otid. Inga knackningar här inte. Du fick ett kass ex tyvärr! Hoppas verkligen de får ihop din så att du får uppleva vilken fantastisk hoj R1-07:an är.

/D.
 
Tror och hoppas att du råkat få ett måndags exemplar. Min fick sitt första mätarstopp efter exakt 9 mil och sedan har det ylats både i tid och otid. Inga knackningar här inte. Du fick ett kass ex tyvärr! Hoppas verkligen de får ihop din så att du får uppleva vilken fantastisk hoj R1-07:an är.

/D.


Det var skönt att höra. Då slipper man förhoppningsvis flera ras i framtiden bara dom fixar den ordentligt:)

Kan bara hålla med om vilken underbar och smidig hoj den är i övrigt. Allt känns så rätt redan första gången man kör den. helt klockren! Varvtiderna lär sänkas rejält i sommar:tuttar
 
Det var skönt att höra. Då slipper man förhoppningsvis flera ras i framtiden bara dom fixar den ordentligt:)

Kan bara hålla med om vilken underbar och smidig hoj den är i övrigt. Allt känns så rätt redan första gången man kör den. helt klockren! Varvtiderna lär sänkas rejält i sommar:tuttar

Såja....nu hörs det klart bättre:tummenupp .

Lycka till! /D.
 
Helt klart ska du ha en -07a.:tummenupp

Har själv haft -05/-06/-07.
Finns inget på -04 -06 som e bättre än -07.
Hela paketet -07 funkar så pass mycket bättre att det utan tvekan e värt pengarna, chassi,fjädring,broms,effekt mm.

Sen ligger det ju lite sanning i det BTB sa: oftast dem som förespråkar nåt äldre/sämre hade inte råd o skaffa en ny :D
 
www.yamaha-motor.com finns manualer till yamahas samtliga modeller.
Bara att tanka ner helt gratis.

Yamaha R1 2007:

http://www.yamaha-motor.com/sport/service/viewmanual.aspx?ls=sport&yr=2007&lid=2&mid=1309

Tack så mycket! Men det e samma problem här. Även i "Owners manual" står det ett serviceintervall på 600 mil medan vissa påstår att det bara gäller USA-modellerna och att för Europa-modellerna är det 1000-milaintervall.

Jag kan ju iof kila iväg till garaget och titta i min manual men det måste ju även gå att ladda ner en "Europavariant" på nätet. Eller?

Tills någon kan visa en manual där det står 1000 mil så hävdar jag att det är 600 mil :)
 
Helt klart ska du ha en -07a.:tummenupp

Har själv haft -05/-06/-07.
Finns inget på -04 -06 som e bättre än -07.
Hela paketet -07 funkar så pass mycket bättre att det utan tvekan e värt pengarna, chassi,fjädring,broms,effekt mm.

Sen ligger det ju lite sanning i det BTB sa: oftast dem som förespråkar nåt äldre/sämre hade inte råd o skaffa en ny :D

Ni gör det inte speciellt lätt för mig:va Det finns ju några -07:or som gått mellan 200-500 mil. Varför byter man en hoj som knappt är inkörd?:confused:
Visst, gamla gubben på en -07:a vore ju skitkul ändå känns det som att de lite äldre hojarna räcker gott.:tungan
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top