R1-04 orginal fjädring,inställningar?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
R1-04 orginal fjädring,inställningar?

Skulle gärna vilja ha lite tips och trix på fjäderinställningar på orginal dämparna på R1-04.

Vad är Era erfarenheter av att justera orginaldämparna för bana alt gat körning?
Vilka inställningar,rekommendationer kan ni föreslå?

Givetvis förmodar jag att även personlig vikt spelar in en viss roll på inställningar.
Även däck val,kör mest på beg bandäck (Pirelli,Metzler)
83-85 kg (nästan naken då )

Nyligen monterat på ett par beg Dunlop 208 GP A däck 190/60/17 bak,fram vanligt mått.Upplever hojen något bättre med 180/55/17 även om nu 190 däcket har 60.

Hittade nåt i nån bike blaska men vet ej riktigt till vilken körning det är anpassat,eventuell vikt på förare.Så stod det som nedan skrivet:

Framgaffel Orginal Vår inställning

Förspänning 4 1/2 linjer 3 linjer
Returdämpning 10 klick 6 klick
Kompression 10 klick 8 klick

Bakstötdämpare Orginal Vår inställning

Förspänning 4 linjer 6 linjer
Returdämpning 17 klick 17 klick
Kompression 12 klick 10 klick

Denna länken vad ganska vettig:
http://www.sportrider.com/bikes/146_suspension_settings/index10.html

Kanske nån mer som har erfarenhet av egna inställningar osv?
 
Hejsan, vet inget om ditt problem men antar att det är löst eftersom det är en viss tid sen ditt inlägg. men har ett problem med fjädringen. och funderar om du har nått tips, jag har även jag en yamaha r1:a dock en 06:a och jag tycker fjädringen är allens för mjuk då den niger väldigt mycket vi kraftigt gaspådrag och ex. gaspådrag efter skarp kruva ! går det att justera hårdhet/ mjukhet? vet du hur man kan gå till väga och kanske beskriva i en light verision:) ??Mvh
 
Det var några år sen jag gjorde av med min R1:a,tröttnade lite på sportåk även om abstinensen kommer då och då för dessa hojar.

Jag experementera lite med de uppgifter jag hitta i bike och fick även lite tips hjälp ute bland folket när man körde.

Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig mycket mer än så,det hade varit lättare om man haft hojen kvar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top