R1 -04 oljenivålampa lyser sporadiskt.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Hej mina vänner

Jag har en R1 -04 där oljenivålampan börjar lysa lite då och då. Jag har ordenltigt med olja i tom aningen över maxindikeringen.

Någon som har en lösning på detta?

Det är sjukt irriterande när man kör bana etc och den börjar lysa. Dessutom finns ju risken att man någon gång verkligen har för lite olja i och man ignorerar detta pga denna skit.

Hilfe! Björn Ulvaeus!

/Tjoffe

Tejp! Eftersom att du vet att du har olja i motorn, så löser tejp ditt problem!

Se så, tejpa nu noj-tjoffe!

Och nej risken att du har för lite olja kommer inte att inträffa då du ändå har sån noja och kollar sånt varje gång vi stannar för kaffe o cigg! :D

Inte mycket att göra åt. Tejpa över kanske. Koppla ur dioden. Som du säger, kan ju vara bra att ha om det verkligen vore lite olja i någon gång. Men som sagt, oljelampan lyser sådär lite då och då om man kör hårt i kurvor osv. Står till och med i manualen att det kan inträffa vid hård körning. Inga konstigheter som färjan-håkan skulle sagt!

har en fråga...lyser den orange lr rött??
har kommit fram till att den lyser orange när oljan är för varm o rött när det är för lågt...dock inte kollat upp det MEN: låg på motorvägen för ngt år sedan o då tändes den orange emellanåt men det va bara o släppa på gasen så oljan kunde "lunga ner sig" sen slockna den o det va bara till o ge skaftet igen...:tummenupp

Tejp! Eftersom att du vet att du har olja i motorn, så löser tejp ditt problem!

Se så, tejpa nu noj-tjoffe!

Och nej risken att du har för lite olja kommer inte att inträffa då du ändå har sån noja och kollar sånt varje gång vi stannar för kaffe o cigg! :D

Skitpåre!

har en fråga...lyser den orange lr rött??
har kommit fram till att den lyser orange när oljan är för varm o rött när det är för lågt...dock inte kollat upp det MEN: låg på motorvägen för ngt år sedan o då tändes den orange emellanåt men det va bara o släppa på gasen så oljan kunde "lunga ner sig" sen slockna den o det va bara till o ge skaftet igen...:tummenupp

Den lyser rött. :mad:

Jag antar att jag får leva med skiten.

Last edited:
Kollar du noga när den blinkar rött så ser du att det är morse-kod.
Den försöker säga dig något.....

Lägg 90% av din koncentration på lampan när du kör....:D

Testa slå i ännu mer. Jag har haft samma problem och sen jag fylld max så har det inte varit något problem. Inte fullt men till topnotering på glaset eller hur det nu var. Den tändes en gång på warm-up innan race och då var man ganska nervös när man rulla in till starten. Dock slocka den i sista sekund.

Kollar du noga när den blinkar rött så ser du att det är morse-kod.
Den försöker säga dig något.....

Lägg 90% av din koncentration på lampan när du kör....:D

Vare du som hade en Kwack till salu eller hur var det? :näsblod

:D

Testa slå i ännu mer. Jag har haft samma problem och sen jag fylld max så har det inte varit något problem. Inte fullt men till topnotering på glaset eller hur det nu var. Den tändes en gång på warm-up innan race och då var man ganska nervös när man rulla in till starten. Dock slocka den i sista sekund.

Jo men jag har ju redan mer olja än max-strecket dvs nån mm från att fylla hela glaset.

Dessutom är det inte så att den tänds bara nån gång ibland. Nu när jag åkte i sakta mak hemåt från jobbet, tändes den och släcktes 2 ggr på en mil.

Byter givare nästa gång jag byter olja!!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...