R1 -04 går på 3 cyl

wernermannen

Skrapa skora
Gick med
1 May 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98*såld* Honda CBR1000RR -04 *Såld* Yamaha R1 2004 *såld* Dr650r 1993 *såld* Nuvarande Suzuki SV1000S 2004
Har googlat runt lite utan resultat!!:mad: Startade hojen idag efter vintervilan och den går på 3 cyl emellanåt, speciellt vid låga varv. Hojen har gått 2600 mil o e servad enligt bok. Någon som kan ha något vettigt att komma med va som kan vara felet? Skall testa och byta stiften i helgen men är jävligt novice vad gäller skruvande så skulle gärna behöva veta smidigaste vägen för att komma åt stiften. Hade borta tanken och luftburken förrut men där verkade det inte gå att komma åt?!?!?!:va
 
Drog även i ny soppa på hojen och när den väl kommer igång på alla fyra gäller det att hålla höga varv kanske ja skall nämna....Så fort varven droppar lägger den av på en cyl och vill inte riktigt komma igång igen....
 
Lägger min gissning på att den går som den ska efter stiftbyte, alterntivt blästring av dom gamla.
Har själv varit med om att dom sotar igen en bit upp vid porsliet och gnistan slår mot gängan istället för vid elektroden.
 
Om den funkade bra innan du ställde in den i garaget så tippar jag på fukt som satt sig nere vid ett av stiften. Du kanske tvättade hojen innan du ställde in den för vintern och inte körde den ordentligt varm?

Man har ju hört om ventilproblem på R1-04 där avgasventilerna (har jag för mig) går ner sig pga materialfel. Men det borde ju inte ske av sig själv när hojen är inställd i ett garage.
 
Den funkade okey innan avställning! Tvättade av den och körde den varm efteråt men kanske borde stått längre på tork! Hur kommer man åt stiften på smidigaste sättet?
 
Den sparka igång direkt på cylindern längst till höger efter byte av stift så nu är det bara o köra igen:tummenupp Men satan va trångt det var och byta stiften...Tog ca 3-4 timmar och är halvt skinnflådd på händerna......
 
Tackar för det tipset! Får bli nästa tillfälle stiften skall bytas:tummenupp
 
Man har ju hört om ventilproblem på R1-04 där avgasventilerna (har jag för mig) går ner sig pga materialfel. Men det borde ju inte ske av sig själv när hojen är inställd i ett garage.

för att flika in så var det insugsventilerna
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top