R1 -04 för 50.000:-

Swedie skrev:
De kan endast vara snodda. Var ju nårra hojar som blev snodda för ett tag sedan... många hojar...

Inköpspriset för handlarna är typ dubbla det där... de är liksom.. omöjligt att få till det priset, även fast de köpt apmånga.

Jo kanske det men...det var ju nån som skrev tidigare om att företag ute i Europa kunde få skattelättnader, och fördendelen är det ju inte bara en produkt dom har till salu, utan både Snöskotrar, fyrhjulingar och crossar osv

Men hur kan hojjarna vara så jäkla billiga i staterna ? Både R1 och zx10r (år -04)ligger ju under 80 000 i landet på andra sidan atlanten.
Här hemma så har åtminstonde klädbutiker och liknande en marginal på cirkus 43%, hur det sen ser ut inom bil och mc sidan vet jag inte, men jag kan ju knappast tänka mig att de skulle ha så väldigt mycket sämre marginaler. Det får mig att tro att en mc mycket väl skulle kunna vara så billig om man till 100% kör på att sälja kvantiteter istället för dyra priser...

Hur många hojar som tex R1 tror du de kan kränga i USA med sina 250 millioner invånare eller vad det är?, tänk sen hur många de kan sälja här o lägg sen på våra skatteregler.

För att kunna göra nåt liknade här måste nog EU gå ihop och köra samma ekonomiska förutsättningar rakt över, då kan det bli nåt.
Dock är inte Sverige ens dyrast i EU.

Dom kanske har hittat en container med bågar i nåt öststatsland... :D son nån har tappat... :fyllisar

Nu har jag fått svar! när jag frågade hur dom kunde hålla så låga priser och om jag kunde vara säker att jag skulle få en cykel, om jag skulle göra en banköverföring.......Så här svarade han.

Dear sir,

We will send you an invoice which is a legal paper by itself.
You can get a loan with it.
There is no way you do not get it.In the worst posible case the unit will be damaged during shipping process.We strongly reccomend that you do not sign for it before you see the unit and convince your self it hasn`t been damaged during shipping.
If the unit doesn`t get to you, you will be fully refunded.
Payment will be made by bank transfer.With a bank transfer you have the option ' Recall' and you can always use this option to get your money back.In this case our bank will withdraw the money from our account and return them to you.
With the shipping we have agreed to let the customers inspect the unit for 2 weeks because the shipping company reccomended that to us because they do not have the time to wait for everyone to inspect the goods.If the unit has visual damages when it is delivered to you just do not sign for it and we will replace it.If during this 2 weeks you want to return it just e-mail us and we will give you a merchandise return number.We will pay for shipping and contact the shipping company to come and pick it up from your location.
The papers will be completed here in Portugal and you will receive them along with the unit.The warranty comes from the manufacturer and will be valid at any US dealer.The warranty on unit`s is the limited manufacturer warranty.
The additional $620 include s&h fees,duty, sales taxes and insurance.
There will be no additional cost for you except the ones to register it in your country.
The prices are part of a special offer to promote our bussiness in the US market and are valid only this month (maybe next month too)
Hope of hearing from you soon.
Regards,
Miguel Calist

Shitbreak skrev:
...ja för pengar har man ju i överflöd.

:tuttar

Precis....känns bara som om det skulle vara sant, att dom har alla cyklar osv, så skulle man kanske bli lite sur på sej själv om man hade haft chansen att köpa men inte tog den.....kanske beställa en PW50 och prova dom kostade ju bara typ 540 dollar plus frakt

Man blir ju klart sugen men jag har mycket svårt att det där är på riktigt, men låt säga att man tog hem en sån där hoj, vad skulle det kosta att regga in den i sverige med alla skatter och sånt?? måste ju landa på säkert närmare 90k i slutändan.

ConfuseD skrev:
Man blir ju klart sugen men jag har mycket svårt att det där är på riktigt, men låt säga att man tog hem en sån där hoj, vad skulle det kosta att regga in den i sverige med alla skatter och sånt?? måste ju landa på säkert närmare 90k i slutändan.

Det problemet slipper ju jag när jag beställer min kx250F... :rolleyes:

Om det visar sig att det inte är lurendrejeri så är det ju surt att man har missat chansen. :gnissla

Jag hoppas att det inte är sant. :rolleyes: :D

Bakhjul skrev:
Precis....känns bara som om det skulle vara sant...
När det verkar för bra för att vara sant är det oftst verkligen för bra för att vara sant, d v s det är inte sant. Det där med att föra över pengar med förbehållet att man själv kan ta tillbaka dem är alla skojjares favoritknep. Det låter tryggt, men självklart plockar de pengarna från sitt konto på en gång och för dem vidare till ett annat konto och vips är dina pengar borta. Glöm inte att dina pengar är dina pengar så länge du har dem själv. Så fort du skickar iväg dem är de inte dina längre. Allt du har är ett papper med lite text och några kråkor. Det är bara att hoppas att det kommer en hoj seglandes men det kommer det inte att göra, det vågar jag faktiskt slå vad om.

Hemside innehavaren.

Kollade just upp vem som äger sidan och den registrerade finns inte ens i Portugal. Att bo på ett ställe och ha bolag någon annanstans låter inte så hederligt?

Dessutom registrerat i november förra året låter ju inte så gammalt företag heller...

Något lurt verkar det ju när en splirrans ny -04 kawa z1000 kostar 28.000sek.
Men vågar någon så kan ni väll meddela mig.. känns inte som att jag har 30.000 att testa med, tyvärr för tanken är lockande.

Registrant:
Mad Quads

Address:
424 Clubview Drive
Woodstock, GA 30189
United States

First Registered:
November 21, 2003

Administrative Contact:
Mad Quads (B106937609689377) madquads@yahoo.com
424 Clubview Drive
Woodstock, GA
United States
Woodstock, GA
US
Phone: +1.7705922455

Billing Contact:
YahooDomains BillingContact (B106937609689378) domain.billing@YAHOO-INC.COM
Yahoo! Inc
701 First Ave.
Sunnyvale, CA
United States
Sunnyvale, CA
US
Phone: +1.6198813096
Fax: +1.6198813010

Technical Contact:
YahooDomains TechContact (B106937609689380) domain.tech@YAHOO-INC.COM
Yahoo! Inc
701 First Ave.
Sunnyvale, CA
United States
Sunnyvale, CA
US
Phone: +1.6198813096
Fax: +1.6198813010

Name Servers:
YNS1.YAHOO.COM
YNS2.YAHOO.COM

hahah! jag skrev en lång grej och fick ett automatiskt svar.. precis samma som ovanstående.

Markus Thorén skrev:
Dear Sir,
Please let us know what is the mdoel that you are interested in buying to see if this is available in stock for you; the pick uyp optiuon is not available.
The payment will be made inside the US and theer is no reason to be afraid.
Kind Regards,
Miguel Calist
Om man inte tillåts betala kontant så måste det väl vara bluff, eller? Lyckades vi egentligen reda ut det här?

Känns som om motorcyklar bara är en i raden av marknader i Sverige där konkurrensen funkar DÅLIGT, minst sagt. Att konkurrera med pris verkar inte var en del av svenska handlares strategi. Skit tycker jag. Hellre bra pris och dålig service än tvärt om .... :yoparty

/Fredrik

Casca skrev:
Men hur kan hojjarna vara så jäkla billiga i staterna ? Både R1 och zx10r (år -04)ligger ju under 80 000 i landet på andra sidan atlanten.
Här hemma så har åtminstonde klädbutiker och liknande en marginal på cirkus 43%, hur det sen ser ut inom bil och mc sidan vet jag inte, men jag kan ju knappast tänka mig att de skulle ha så väldigt mycket sämre marginaler. Det får mig att tro att en mc mycket väl skulle kunna vara så billig om man till 100% kör på att sälja kvantiteter istället för dyra priser...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT