R1 -04 för 50.000:-

Fast det måste vara nåt fel va?

För inte alltför längesen så var det flera här som beställde hojar för 0:- från en webbutik som inte hade ordning på datasystemet. Skulle tippa på att den här firman ger samma typ av svar ifall ni försöker beställa.

Jag tror inte jag skulle vilja beställa något med den där prissättningen, men däremot köpa det och få den med sig vore ju en annan sak.

Det står ju iofs lite mer på första-sidan
"The prices are available only this month! Limited time offer, while stock lasts! "

Ursprungspriset på en sprojlans ny R1 i Usa äligger väl runt 80-90 tusen... så detta känns LITE för lågt, men "only in Usa" kanske . . . :rolleyes:

Det där är i portugal och det står väl ingenstans att det är US$ eller?

[Akryl]*Amid skrev:
Fast den där firman ligger ju i portugal

Vafan... o jag som redan bokat en flygbiljett till Staterna.... :mad:

Nu sprack ju min plan att montera ner hojen o ta den som handbagage hem :rofl

Jag skulle lugnt köpa FZ1:an för 1,999.00 Dollar (+ en R1:a när jag ändå håller på)

Undrar vilken valuta dom menar..

1,999.00 USD (USA) = 14 321,04 SEK
1,999.00 SGD (Singapore) = 8 340,63 SEK
1,999.00 NZD (Nya Zeeland) = 9 483,66 SEK
1,999.00 CAD (Canada) = 11 120,04 SEK
1,999.00 HKD (Hong Kong) = 1 770,71 SEK
1,999.00 EUR (Euro) = 18 087,75 SEK

I vissa delar av syderuropa har man infört total skattelättnad för nystartade företag... vet inte om det räcker men en hel del gör det i alla fall på priset.

/HW

Jag mailade dom med lite frågor så vi får se ifall dom svarar.
Något mysko är det.
Tillverkningskostnaden för en FZ1 ligger väl på ungefär 30-40 tusen och då säljer man inte den för 15 tusen.

Alla andra hojar såsom nya kavvan var ju också billig.Tror det tillkommer en fetingskatt på hojarna i portugal..

twinner666 skrev:
Alla andra hojar såsom nya kavvan var ju också billig.Tror det tillkommer en fetingskatt på hojarna i portugal..

Det stämmer säkert, skulle iallafall inte förvåna mig.
Ta Danmark som exempel, där kostar en ny R1:a ca 180.000:- att köpa som Dansk medborgare, en fruktansvärd skatt tillkommer på mc-fordon. Om du som svensk köper samma hoj där för export så är priset häften ungefär pga av att du inte behöver betala den danska skatten för produkten.

OBs! Informationen kommer från min chef som är dansk medborgare så det är inget jag själv vet stämmer med 100% men jag antar att han har rätt :va

/Nitrous

Nitrous skrev:
Det stämmer säkert, skulle iallafall inte förvåna mig.
Ta Danmark som exempel, där kostar en ny R1:a ca 180.000:- att köpa som Dansk medborgare, en fruktansvärd skatt tillkommer på mc-fordon. Om du som svensk köper samma hoj där för export så är priset häften ungefär pga av att du inte behöver betala den danska skatten för produkten.

OBs! Informationen kommer från min chef som är dansk medborgare så det är inget jag själv vet stämmer med 100% men jag antar att han har rätt :va

/Nitrous
Om jag hade vart dansk så skulle jag ha köpt den för 180k som du säger....
http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_r1.html
Kolla denna gamla Blackbirden ifrån 97 som "bara" kostar 144k:
http://www.bilinfo.dk/steens-mc/nytmodul/showcars.asp?side=2&type=motorcykler&ID=216200349&PP=1
Så ett gött råd,känner du nån dansk å ska sälja din hoj..........
Oj,glömde säja det,danska kr handlar det om också,lägg på det på priset hehe
Ok jag hjälper er lite ex:En st Retta i Danmark kostar=229.998Dkr blir 281.978Kr...Den gamla Blackbirden då?En st gammal Blackbird i Danmark kostar=144.900Dkr blir 177.647Kr

Last edited:
Vad med om en liknande sak på eBay. Där fanns en Ducati 996 -00 för ca 30 000 Skr och enligt annonsen stod hojen i Tyskland.

När jag kontaktade säljare fick jag reda på att hojen stod i Portugal, ville jag ha den så var det bara att sätta in pengar på deras konto så lovade man att skicka hojen :rofl

Undra hur många som går på en sådan sak?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT