Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
twinner skrev:Alltså..OM alla papper för att regga in den i Tyskland finns så kan man med största säkerhet också regga den i sverige?
1 Hoj + 1st inreg i Tyskland=Försäljning till svensk= Nada probs
Lite skumt är det...![]()
duc916 skrev:Precis!
Tror inte att den killen skulle vilja riskera något som är fuffens! Ta kontakt
med killen i stället för att "tro" och misstänka en massa.
De rom rejsar (inte jag, tyvärr) vet vem detta är. Han vann väl SM i
Rookie1000 något år om jag inte minns fel.
vad betyder "importerade uppbyggda fordon" då?Kleiv skrev:Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
Kleiv skrev:Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
Hultan skrev:vad betyder "importerade uppbyggda fordon" då?
Kleiv skrev:Inget skummt med dessa hojjar bara en regel som varken ni eller min kompis kännde till när han köppte dom.
SBP godkänner inga importerade uppbyggda fordon, inte ens med TÜV papprerna där alla detaljer står.
Alla andra länder som är med i EU utom Sverige har inga problem med TÜV men just Sverige har det.
UrbanTiger skrev:Då är det klarare rent begreppsmässigt.
Alltså hojen saknar ursprungsidentitet i Tyskland och har därför registrerats in som uppbyggt fordon (amatörbyggt).
Utländska amatörbyggda fordon får inte importeras och registreras i Sverige.
Kanske det går att gräva fram ursprungsintyg på ram och motor och regga som vanligt i Sverige![]()
Kleiv skrev:Japp så är det![]()
Men att gräva något mer är bara slöseri med tid då min kompis har grävt så han har ont i hela kroppen och nu så är dom till salu till ett bra pris.
Kleiv skrev:Japp så är det![]()
Men att gräva något mer är bara slöseri med tid då min kompis har grävt så han har ont i hela kroppen och nu så är dom till salu till ett bra pris.
Mulles skrev:Tråkigt att det inte fanns nån väg runt problemet.
GSXR:en verkar ju vara ett fint kap för rookie1000...
Kan man inte regga dom i annat Eu-land (som villken hoj som helst) och sen efter en tid ta in dom till Sverige? Visst de är ju omständigt och så men frågan är om de funkar?Kleiv skrev:I Sverige skulle vi kalla det för ett amatörbyggd fordon.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |