R1 04-06 vs R6-07

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Är i tankarna på att köpa nytt.
Antingen en R1 04-06 om man hittar rätt pris eller en R6 06-07.
Spontant känner jag att r6:an är aningen snyggare och om man köper rätt prylar så kan den bli en riktigt fin posörhoj. R1:an är ju brutal och dessutom snygg den också. Men går inte lika lätt att sminka som R6:an.
Planerna är ju att behålla hojen i typ 3-5 år och undrar om man komemr att tröttna på en R6:a inom kort. Har ju haft både R6-00 och en R1-01 innan så jag vet ju hur det är att ha 1000 kontra 600.

Vad hade ni gjort?! R1 eller R6?
HILFE BITTE!

Är i tankarna på att köpa nytt.
Antingen en R1 04-06 om man hittar rätt pris eller en R6 06-07.
Spontant känner jag att r6:an är aningen snyggare och om man köper rätt prylar så kan den bli en riktigt fin posörhoj. R1:an är ju brutal och dessutom snygg den också. Men går inte lika lätt att sminka som R6:an.
Planerna är ju att behålla hojen i typ 3-5 år och undrar om man komemr att tröttna på en R6:a inom kort. Har ju haft både R6-00 och en R1-01 innan så jag vet ju hur det är att ha 1000 kontra 600.

Vad hade ni gjort?! R1 eller R6?
HILFE BITTE!

för vägen R1 för banan r6 minna 50cent

björn

edit varför? jo r1 är en bättre väghoj enligt mig, den gör inte heller bort sig på banan. Dinna pöser vänner vet vad en R1 är. R6 är ju en liten bananfluga på sterioder som i många fall är riktigt bra (lättre att köra på banan bla) men har inte samma framgång på vägen med en motor som måste varvas.

Last edited:
Absolut R1 ... har också haft R6 tidigare... aldrig igen
& e det bara jag som anser att "nya" R6:an e skitful ?
samma gäller R1 -07, inte alls lika snygg som 04-06
tur man hittade en 04:a med få mil :D

ska jag gå ner i cc, så blir det en gsxr 750 av nyare modell

Absolut R1 ... har också haft R6 tidigare... aldrig igen
& e det bara jag som anser att "nya" R6:an e skitful ?
samma gäller R1 -07, inte alls lika snygg som 04-06
tur man hittade en 04:a med få mil :D

ska jag gå ner i cc, så blir det en gsxr 750 av nyare modell

Det lutar absolut mer åt R1 bara för motorn skull. Men ja.. jag är kluven i frågan. Vill ha fler tips och ideer! Dom är ju så jävla dyra och det finns knappt några lava-röda R1or på annons.

Se till att välja R1:an, motorn på R6:an kommer du ledsna på om du ska köra gata.. Men som sagt R6:a om du ska köra bana..

Sj har jag precis köpt mig en GSXR1000 K6:yoparty , och R6:an ska säljas.

Beror ju helt på vad du ska ha hojjen till. Lycka till i hojköpet. :D

Se till att välja R1:an, motorn på R6:an kommer du ledsna på om du ska köra gata.. Men som sagt R6:a om du ska köra bana..

Sj har jag precis köpt mig en GSXR1000 K6:yoparty , och R6:an ska säljas.

Beror ju helt på vad du ska ha hojjen till. Lycka till i hojköpet. :D

Tack tack. jag ska göra mitt bästa i mitt hojval! :)

Det lutar absolut mer åt R1 bara för motorn skull. Men ja.. jag är kluven i frågan. Vill ha fler tips och ideer! Dom är ju så jävla dyra och det finns knappt några lava-röda R1or på annons.
Kan ha en som ska byta till 07:an som har en 06 med 400 mil som ska säljas.
Sitter lite smålull på den också.
Pm:a vid intresse. så hör jag av mig i veckan.
Mvh Martin

Kan ha en som ska byta till 07:an som har en 06 med 400 mil som ska säljas.
Sitter lite smålull på den också.
Pm:a vid intresse. så hör jag av mig i veckan.
Mvh Martin

Tack för all hjälp, men finnsa det ingen som testat dom två olika och kan berätta lite. Är det mycket mer varvande med en r6:a. Hur känns den egentligen nu när den är så högvarvig. Stirrig?

Passar på att klämma in en annan R1 fråga .....

Har en R1:a från 01 (sista året med förgasare). Ni som vet av erfarenhet....är det någon större idé att byta mot en nyare R1:a? Eller vad skiljer årsmodellerna från varandra i praktiken? På pappret vet jag....

Tack/D.

Passar på att klämma in en annan R1 fråga .....

Har en R1:a från 01 (sista året med förgasare). Ni som vet av erfarenhet....är det någon större idé att byta mot en nyare R1:a? Eller vad skiljer årsmodellerna från varandra i praktiken? På pappret vet jag....

Tack/D.

ja typ, kortfattat. från 04 går den kvickare rakt fram, kanske pålitligare låda. men spela roll egentligen. visst vill man ha bra/snabb hoj. men kan man köra så åker man ifrån nya posörer med en gammel-hoj oavset va de har för pulver :P

Tack för all hjälp, men finnsa det ingen som testat dom två olika och kan berätta lite. Är det mycket mer varvande med en r6:a. Hur känns den egentligen nu när den är så högvarvig. Stirrig?

R1:an är lite klen i botten o mellan, hur R6:an är kan du säkert räkna ut själv :)

Last edited:
ja typ, kortfattat. från 04 går den kvickare rakt fram, kanske pålitligare låda. men spela roll egentligen. visst vill man ha bra/snabb hoj. men kan man köra så åker man ifrån nya posörer med en gammel-hoj oavset va de har för pulver :P

En posör kan kanske också köra fort. Säg att det är så. Jag vill vara så! :D :tummenupp

Tack för svaret! Jag bänkade min R1:a (01:a) till 128 hk på bakhjulet. Min kompis hade 138 hk vid samma bänktillfälle men han har en 03:a samt power commander system. Funderar på att investera i ett dynojetkit samt K&N filter, vet någon vad det kan ge?

Tack! /D.

if you wanna look good, get a R1
if you wanna go fast, get a Blade..... :-)

Bladefolk börjar ju bli som duccefolk. Lika märkesfanatiska och övertygade att deras trötta as är bäst. Jag bytte min surblade -04 rakt av mot en Gixxer1000 -02 och den gamla häcket drog surbladen alla dagar i veckan.:arsele

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti