R1-04 är juh helskoj!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Fick igår förtroendet att köra ett par mil på en kamrats nya R1. Har kört en del på bana med fjolårsmodellen och var en smula besviken. 03an tycker jag känns tröttare än förväntat och klumpigare än den borde vara med tanke på den låga vikten osv.

04an däremot är ju helt sjukt skoj. Det var länge sen det pirrade i magen när man körde hoj. Den varvar nått vansinnigt och har sjukt mycket effekt. Har inte varit så sugen på en 1000cc innan men det här fick en att ändra uppfattning.
Hoppas få provköra ZX10an på torrt underlag nån dag snart också så man kan jämföra (bara kört den i regn hittills.)

Tack alla hårt arbetande japanska ingenjörer!

Don Quixote skrev:
Fick igår förtroendet att köra ett par mil på en kamrats nya R1. Har kört en del på bana med fjolårsmodellen och var en smula besviken. 03an tycker jag känns tröttare än förväntat och klumpigare än den borde vara med tanke på den låga vikten osv.

04an däremot är ju helt sjukt skoj. Det var länge sen det pirrade i magen när man körde hoj. Den varvar nått vansinnigt och har sjukt mycket effekt. Har inte varit så sugen på en 1000cc innan men det här fick en att ändra uppfattning.
Hoppas få provköra ZX10an på torrt underlag nån dag snart också så man kan jämföra (bara kört den i regn hittills.)

98:an e ganska fin den mä :gnissla

Nämen...grattis ! kan bara tänka mig.. :kär

Swedie sitter du i en gammal Scania 142 i avatar bilden din?. Har en foto av mej sjalv i en sådan lastbil och det lignar ( min bild blev tagen i 92)

Arctic#1 skrev:
Swedie sitter du i en gammal Scania 142 i avatar bilden din?. Har en foto av mej sjalv i en sådan lastbil och det lignar ( min bild blev tagen i 92)

MB 310 -89.... men nästan rätt......

(men jag kan ha fel...... om än sällan...)

Arctic#1 skrev:
haha det där är väll en gammal iveco elle nått sånt shitt

Jag har snackat med en kille som hade den gamla R1:an, typp 99. Han har nu köpt R1 04 å säger att det är STOR skillnad. Han säger att om man ligger i 200 km/h på 3:an så går den upp på slangen bara genom gas! :yoparty

Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.

\Masonit

Jag körde ett pass med R1 -04 på Gotland Ring i onsdags förra veckan. Alldeles efter ett pass med Blade -04.
Jag måste säga att jag var inte ens i närheten av att få samma förtroende för R1:an som för Bladen. Där R1:an ruskade på styret, vinglade runt och wheelade över krön var Bladen tokstabil!
Okey, hojen var kunglig och jag skulle absolut inte säga nej till den men så satans nervös den var :skrämd.
Måste säga att jag blev duktigt förvånad när framhjulet lättade över krönet på start och mål i 200 :gnissla
Men blir man bara kompis med den så kan den säkert ge en hel del tillbaka där Bladen i sitt toktrygga beteende kanske kan uppfattas som tråkig...
JAG VILL HA EN NY HOJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Don Quixote skrev:

Hade en blade -03 innan jag köpte denna hoj i torsdags på Lelles i Uppsala. En yamaha YZF-R1-04. provkörde den och blev helt såld. ett sjuhelvetes drag...går inte ens att jämföra med den sura gamla bladen (03a)(954). :hihi
KÖPTE DEN PÅ ROT!!!!! :7peta

Du får säkert testa en 10a om du åker till Johans MC :hihi :hihi

Don Quixote skrev:

M:et skrev:
Jag körde ett pass med R1 -04 på Gotland Ring i onsdags förra veckan. Alldeles efter ett pass med Blade -04.
Jag måste säga att jag var inte ens i närheten av att få samma förtroende för R1:an som för Bladen. Där R1:an ruskade på styret, vinglade runt och wheelade över krön var Bladen tokstabil!
Okey, hojen var kunglig och jag skulle absolut inte säga nej till den men så satans nervös den var :skrämd.
Måste säga att jag blev duktigt förvånad när framhjulet lättade över krönet på start och mål i 200 :gnissla
Men blir man bara kompis med den så kan den säkert ge en hel del tillbaka där Bladen i sitt toktrygga beteende kanske kan uppfattas som tråkig...
JAG VILL HA EN NY HOJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nervös? hmm min e inte ett dug nervös... Jag körde hela lödagen på Gotlandring & 2 pass på onsdagen = Lelle dagen. Jag jaga den röda lite som dom lånade ut & det var ganska roligt :) Men om den e orolig då måste det va nå fel på den...

/Simon

Don Quixote skrev:

De e ganska lika, men kawan har mer vrid och något brutalare! Borde ha en Zx-10r nästa vecka...=)
Rettan blev ju inlöst pga av avåkning och krock me en stor sten på bana...Men den va hel grym den med!

M:et skrev:
Där R1:an ruskade på styret, vinglade runt och wheelade över krön var Bladen tokstabil!

Där ruskar 10:an ännu mera på styret.. :yoparty

Okey, hojen var kunglig och jag skulle absolut inte säga nej till den men så satans nervös den var :skrämd.JAG VILL HA EN NY HOJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prata med "mamma Banken" så ska du nog se att du får en ny hoj.. :tungan

Jaså du fick prova Striders nyvurpade moppe, den ser rätt skabbig ut för att vara en 04:a

*avis*

jag vill också ha en.... :Bugar

pappa... om du av en slump läser detta... vill du sponsra mig med mellanskillnaden från min R6:a till en R1:a -04 ?? :hihi

Goffe skrev:

Hehe, jag kan tänka mig att 10:an ruskar som besatt :yoparty
Även fast jag endast provsuttit kawan så är jag fullkomligt kär i den, tycker den ser så fullkomligt brutal ut!!!
Och med tanke på hur mycket jag gick och dregglade över din hoj på Lelleträffen så är det inte helt otroligt att det blir en sån till nästa säsong (om jag inte tvingas byta tidigare...)

Goffe skrev:
Jag har svårt å förstå varför man tycker detta är häftigt? Nu har jag ju inte provkört något annat än 04-CBRen men jag förstår verkligen inte va de ska va bra till! (Japp R6an har det här beteendet oxo)

...men visst vore det roligt att prova! :tummenupp

Strider: Var det din 04 R1a som stod på Knudan i tisdags? Blev lite fundersam över hur någon kan göra så mot en stackars 04a :D

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP