R1 '03 vs. Gixxer K3 vs. ZX10 '04

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Vilken hoj ville du köpa ?

Alternativerne är:

Yamaha R1 ´03 28k km
Suzuki GSXR 1000 ´03 xxk km (to find out)
Kawasaki ZX10 ´04 38k km.

Jag bor i Singapore och miltallet är bara högare här..... so, ingen low-milere

Kawa´en är den dyreste, 50.000kr.
Yamaha R1 44.500kr
Suzuki Gixxer 42.500kr

Och, det är inte specielt avgörende med prisen... Men, vilken ville du köpa och vafor ???

Vilka verkstäder har du i din närhet.
Jag skulle nog välja suzukin eller kawa. r1 går bort pga växellådan...
Samma svar som alltid provkör vilken trivs du på.
Stirra dig inte blind på miltalen det är hojar som har några år på nacken, kolla skicket, servicebok och utrustning mm.

Last edited:
Stirra dig inte blind på miltalen det är hojar som har några år på nacken, kolla skicket, servicebok och utrustning mm.

Tja... Jeg bor i Singapore... allt är nära...

Jag tror det bliver en kawa. Der finns 2 stk av dom och dom är fina. Jag har kört race på en ZX6 och vet hur den funkar.... och, ZX10 är väl bara snabbare och bättra ?

Jag skulle satsa på ZX10:an.
Iofs den enda av dessa som jag har kört.
Men det är en riktigt trevlig maskin som jag inte har hört något negativt om, till skillnad från R1:an t.ex (v-låda).

Alla tre är bra hojar, beror lite på vad du hade tänkt att göra med den och vilka egenskaper du eftersöker.

ZX10:an är, i mina ögon iaf, det brutalaste totalpaketet. Dock är den i betydligt större utsträckning villig att slå dig i tanken, så en styrdämpare rekommenderas stenhårt.

Min fullständigt objektiva åsikt är: ZX10R... :tungan

vad är det för stort fel på rettans låda? Varför ska man titta på servicebok på en hoj som inte har garanti kvar? Bara puckon som servar efter bok när man inte har något för det, de kan inte ens smörja kedjan.

Jag har en R1 -03 själv som ganska snart gått 4000mil utan problem .. men den känns ganska könlös och icke-rolig.

Kawa har jag inte hört något bra om förutom en stark motor, när det inte varit trassel med den såklart.

Jag hade nog satsat på Suzukin.

Vafan ska du med en zx10 till i singapore?, hela landet e ju en enda trafik-kö och finns inte en enda kurva :P, köp en eldriven tramp-cykel... :glömdet

Jag skulle köpa kawan :yoparty

Kolla bara att ramen inte har sprickor och att framfälgen är bytt på garantin.

Kawan är mest hoj men Gixxer K3 är å andra sidan världens bästa motorcyckel i förhållande till årsmodell. Den har faktiskt inga svaga sigor. grymt stark, motor, bra bromsar/chassie. Aningen skarp knävinkel för långväxta.

vad är det för stort fel på rettans låda? Varför ska man titta på servicebok på en hoj som inte har garanti kvar? Bara puckon som servar efter bok när man inte har något för det, de kan inte ens smörja kedjan.

Kanske för att se att den är gjord..
Hur ofta servar du dina hojar?

Jag har en R1 -03 själv som ganska snart gått 4000mil utan problem .. men den känns ganska könlös och icke-rolig.

Kawa har jag inte hört något bra om förutom en stark motor, när det inte varit trassel med den såklart.

Jag hade nog satsat på Suzukin.

R1 könslös och icke-rolig?

:va

Last edited:
@gear: Vad är det för fel på R1 02-03:s växellådor?

@Paser: Vad är det för fel på R1 02-03:s växellådor?

@TS: I Singapore som har en medeltemp på 30°C och en luftfuktighet på 90% kör man väl Honda ANF125 i shorts, om man inte har en luftkonditionerad Hyundai?

R1 könslös och icke-rolig?

:va

Hävdar du motsatsen är du säkert välkommen att berätta det och förklara varför.

Den är effektsvagare än båda de övriga och i mina ögon inte bättre på någon punkt än Suzukin. Dessutom upplever jag den som .. lam?

Hävdar du motsatsen är du säkert välkommen att berätta det och förklara varför.

Den är effektsvagare än båda de övriga och i mina ögon inte bättre på någon punkt än Suzukin. Dessutom upplever jag den som .. lam?

Jag hävdar bestämt att efter att ha kört ett antal tusen mil med r1 or av varierande årsmodell på både bana och vägen, att den är jävligt rolig att köra både med och utan jämförelse med de andra hojarna i inlägget,
inget mer, inget mindre!
r1 03 lam, va fan jämför du med då?

Jag hävdar bestämt att efter att ha kört ett antal tusen mil med r1 or av varierande årsmodell på både bana och vägen, att den är jävligt rolig att köra både med och utan jämförelse med de andra hojarna i inlägget,
inget mer, inget mindre!
r1 03 lam, va fan jämför du med då?

Grejen med R1:an 02-03 är väl att den är, i brist på bättre uttryck, mer "touring" än tidigare upplagor. Effektkurvan är, för att vara R1, snällare, vilket gör att den kanske upplevs som lamare eller möjligtvis mer sävlig.

Men naturligtvis är det ett relativt begrepp, hojen går ju som ett skållat troll. Den känns emellertid inte lika brutal som ZX10:an eller Gixxern.

*/ ?>
Back