R1 -03 hackar när jag kör på låga varv.

Oakman81

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
2003, Yamaha R1
Hej.
Har en Yamaha r1 -03 som efter andra tanken efter vinter har börjat hacka när jag kör på låga varv i dom första växlarna. Felet uppdagades när jag tanka efter första tankningen efter vintern. Efter tankningen körde jag ett par mil tills jag kom till nästa samhälle. När jag kom till första stopet och skulle köra därifrån hackade den som om jag hade startat i 4ans växel. Men när jag kommer upp lite i varv så slutar de. Motorn hackar så fort jag kör på låga varv i dom första växlarna, men när jag kommer upp lite i hastighet och varv försvinner det.
Jag lämnade in den på verkstad där dom ställde rätt avgasspjället som dom sa satt fel. Och efter provkörning så sa dom att den fungerade som den ska.
Jag hämtade den och körde hemåt. (ca 5 mil) och den verkade fungera bra. Tills jag kom hem till byn och första rondellen. Växlar ner från 6an till 3an och vad händer???!!! jo den börjar hacka!!! Jag kör in i samhället för att kolla att de inte var en engångsföretelse. Men Nej! I varje korsning samma sak. Känns som jag kör ut i korsningen i tok för hög växel.
Jag låter den stå i garaget 1v för att sen ta och provköra den en runda igen. Men samma sak igen, hackar i låga varv när de går sakta och märks ingetting när jag kör på landsväg. Jag kör någon min och sen stannar jag och stänger den ett tag. När jag sen startar den igen går den inte rent. Plådrar som om den inte går på alla cylindrarna. Den plådrar och plådrar men jag kör iväg och till sist tänder den på alla igen.
Tänkte jag ska prova att hälla i lite injection clean och se vad som händer...

Någon som vet vad det kan vara för fel???

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti