R1 02 - Skittaskig gång

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjosan!

Vet inte om nån kan svara, men ... min 02 R1 startade jag iaf när jag precis lastade av den i Göteborg.. då startade den o den gick perfekt.

Nu har jag slängt på ett helsystem, tagit bort Exup'en och ... försökt starta. Den startar, men dör inom 3 sekunder. Jag är rättså säker på att det har med bensinförsörjning att göra, men jag vill ändå se om ni kanske vet då VARFÖR det är så att ingen bensin sugs in i FI systemet.

O som vanligt med ett nytt system slår det gnistor (packningen), eller kommer efterrök (förångat skit inuti rören).

Vore kul ifall nån kan komma med ideer för vad jag ska testa för att se till att hon hålls igång längre än 3 sekunder.

tacksam för svar...

Förövrigt så startade hojen nu :D verkade som en kontakt inte satt helt o hållet i. Standard felsökning :p

LÅTER LJUUUVLIGT!!!!! :rock

Last edited:
Japp! PCIIIr skiten ska få en map gjord snart till sig. Den som är på den just nu är till för ett Akra helsystem och ja känner att hojen inte riktigt går som den ska :rolleyes: Behöver mer soppa.

Såhär ser åbäket ut nu iaf! Har en del rejsprylar som ska in, typ styrhalvor o fotpinnesats. Å sen borde jag även införskaffa ISR bromskit snart oxå (endast handtag).

hojenfeb18.jpg

Men Swedie...
1: Du har ju glömt att slipa kanterna på skummgummit (sittsen) - gör om, gör rätt så du inte skrapar sönder den :arsele när du slänger dig mellan kurvorna.

2: Bromsbehållarna har ju inga "sockor" = garanterat sista plats !!! :mattias

3: ISR pump e jättefint men fler/bättre däck gör dig garanterat snabbare !! :notme

4: Mörkt kåpglas ??? Vill du inte se villka du passerar på rakan eller e det ett tjuvtrick att ofriviligt missa bromspunkterna ??? :rofl

5: hojen e snygg :tummenupp = kliv fram ett startled :fakta

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...