R1 02-03 vs. GSXR 03-04

Kna-Z

[99%]
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Söker...
Hej!

Ni vill jag få denna frågan avgjord en gång för alla, jag har googlat och sökt runt utan att bli riktigt nöjd med svaren så hoppas vi kan bringa klarhet i detta nu.

Vilken hoj är den "skönaste" hojen av dessa? Då skall allt räknas in, utseende, kraft, körställning, ekonomi etc etc etc ja nu hajjar prylen.

"- Meh, ba åk och testa båda och se vilka du gillar bäst och köp den."
Ja Einstein det hade jag gjort om det fanns inom rimligt avstånd men har kollat
med de flesta handlarna runt om men de har inga inne och jag utnyttjar inte en privat
säljare för att jag ska provköra deras hoj för att jämför, sorry inte min grej.

Har du haft en R1 av gällande årsmodell? Eller En Gixxer k3/k4?
Skriv ner vad som var bra/dåligt med den, hissa och dissa men motivera!

/Fridens :arsele
 
Jag har inte ägt en R1 men gott o väl kört ett antal mil på en -03 men jag har en gixxer k4.

Körställningen känns mycket bekvämare på Gixxern än r1. Stor skillnad!
Vad det gäller prestanda mm så tycker jag att de är likvärdiga.
Utseendemässigt vinner dock Gixxern igen.

Dessutom är R1 lika vanligt som Volvo:)
 
Har själv haft en gixxer-03, En grym hoj med en brutal motor.
Har kört en R1 från -03 och den var jävligt grym på sitt sätt.
Av dessa 2 hojar så skulle jag välja gixxern pga dess skottsäkra motor!
Skulle jag däremot få välja bland en ny gixxer eller en ny R1 så blev det rettan alla dagar i veckan.
 
Jag körde 2700mil på min K3'a på 2 år och ett antal bandagar.
Nu har jag en R1'a 05'a. Sitter bättre på R1'an (är 191cm) dock är den lite mer trögsvängd tycker jag.

Effekten kommer helt olika på båda hojarna, gixxern tidigt och R1'an sent.
Båda funkar att köra med.

Var nog mer ekonomi i gixxern, totalt, R1'an är för mig mycket dyrare i försäkring.
Men R1'an känns lite 'snällare' vid vanlig körning till och från jobbet. Förmodligen för att effekten kommer först över 7000rpm ordentligt.

Skulle jag köpa en idag skulle jag nog välja R1'an...även om jag saknar min K3'a
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top