R1 -02-03 behöver hjälp mäta ramen

Gabbe

Rackabajk MC
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 -07 + R1 fighter -02
Undrar m nån skulle vilja hjälpa mig med ett par mått så jag kan kolla om ramen på den vurpade hoj jag köpt har klarat sig eller om jag måste rikta lite.

om någon skulle vilja mäta hjulbasen på sin hoj vore det kanon. och gärna gaffelvinkeln. gärna även ett mått från centrum på framaxeln till någon fast punkt.. exempelvis fram på motorn eller grenrör , eller kanske till centrum på svinginfästningen.

tack på förhand.

OK!

Men hjulbasen och gaffelvinkeln borde stå i manualen om du har den kvar, annars så lär du hitta dessa uppgifter ganska så enkelt med lite "googling".

Men visst, jag kan titta i min manual eftersom den nu ändå ligger bredvid mig i lådan till höger!

Wheelbase: 1395mm
Caster angel: 24 grader

Detta en 2002

OK!

Men hjulbasen och gaffelvinkeln borde stå i manualen om du har den kvar, annars så lär du hitta dessa uppgifter ganska så enkelt med lite "googling".

Men visst, jag kan titta i min manual eftersom den nu ändå ligger bredvid mig i lådan till höger!

Wheelbase: 1395mm
Caster angel: 24 grader

Detta en 2002

Den hjulbasuppgiften hade jag redan hittat , men då det verkar vara lite luddigt om var exakt man ska mäta ifrån ibak iom justeringen för kedjespänning , så skulle jag gärna vilja ha ett eller flera verkliga mått från nån hoj.

däremot hade jag inte hittat nån uppgift på gaffelvinkeln.
Tack för hjälpen:tummenupp

Den hjulbasuppgiften hade jag redan hittat , men då det verkar vara lite luddigt om var exakt man ska mäta ifrån ibak iom justeringen för kedjespänning , så skulle jag gärna vilja ha ett eller flera verkliga mått från nån hoj.

Det är CC måttet man pratar om.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...