R1-01

terje2

Halv7 till halv4!!
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
01 R1
Är det möjligt med endast dynojet att nå 170Hk???? i en R1-01a!!! :confused: Jag menar jag vill ju inte tro att folk överdriver.

Mätarställning: 2500 mil
Färg: Blå
Typ: Sport
Info: R1 2001, yzf 01, fint skick, nyservad, jardine slip on, nytt drivpkt, nytt bakdäck,dynojet kittad 170Hk,

Svar: Nej!
Krävs betydligt mer än ett slip-on och ett DynoJet-kit för att nå 170 hk.

Jag hade 150.5 samt 151 på slangen på två olika bänkar med min 01:a. Då var det Yoshi, helsystem, luftfilter och andra munstycken. Vet inte vad det blir i motorn men Jag antar att man får dra på en tunnare topplockpackning, mm för att komma upp i 170 maskinhästar.

Svar: Nej!
Krävs betydligt mer än ett slip-on och ett DynoJet-kit för att nå 170 hk.

Ja sliponet gör i princip inte ett skit. Hade 138 med yoshiburken på och efter att ha kompleterat med tillhörande grenrör fick Jag 148 i samma bänk... Precis 10 kusar på slangen gjorde framhalvan av systemet. Sen kramade de ur ett par hästar till med luftfilter och andra munstycken.

Att få de siffrorna med endast slipon är omöjligt.

Last edited:
Jo jag har inte riktigt fått ihop mattematiken för att få 170hk med endast dyno, Vilka munstycken skall jag skruva i och vilken typ av topp packning skall jag ha? vart köper jag detta?

med helsystem och rätt inställningar för luft och bränsle med luftfilter, munstycken och lite trix så brukar det gå att få ca 150 hk på bakhjulet ur -01or. Det kan innebära ca 170 hk i motorn då förlusten är minst 10 % med ett standard drivpaket.

Har han papper på 170 hk från en bänkning och hojen endast har slip-on och dymo så tror jag det är lite av en glädjebänk, antagligen blir det minst 10 hk mindre i en annan bänk.

Du kan inte hålla på och "skruva i" andra munstycken på chans utan ska du ha hojjen att gå optimalt så måste den köras i bänk och justeras in.

Att byta till en tunnare topp-packning för att få 2-4 hk extra i en -01a skulle jag inte rekommendera idag om inte packningen är dålig av nån anledning.
Skulle tro att du får beställa en från yamaha genom någon återförsäljare i så fall. Ska du lämna in hojen för att få den bytt så kan du lika gärna byta upp dig till en -07a för de pengarna.

Såg samma annons och tänkte att det verkade lite högt jag med. Har däremot ingen "motormatte" att grunda det på.

Känner att det inte är värt pengarna att montera "hela kittet" för dessa hk. Bättre att se till att hon får fin olja o rikligt med luft och kärlek! för det är hon värd...:kär

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år