R1-00 Tänder inte på alla cylindrar?

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Tänkte jag skulle ställa på hojen i helgen men när den startar så känns det som den inte går på alla burkar. Jag testade köra en kort sväng och det verkar som att jag bara har detta problem på de lägre varvtalen vid lägre belastning(alt på tomgång)

Jag bytte olja i den för ett par veckor sedan och då gick den som den skulle.

Någon som vet var detta kan vara?

Du kan börja med att byta stift, om den går bra på högre varv så kan det vara så enkelt.
Består problemet så får du börja att kolla på förgasare.. sitter det förgasare på din?
Om det gör det så kan det vara att den flödar lite på en förgasare, botemedel..rengöring..

Ja, det är förgasare!

Jag var ute och körde en sväng nu för att känna lite mer. Belastar jag motorn så går den precis som den ska (tvekar lite första ögonblicket bara).

Så ex ordentlig gas från stillastående så vill den nästan dö helt först sekunden, sedan drar den som den ska.

Ja, det är förgasare!

Jag var ute och körde en sväng nu för att känna lite mer. Belastar jag motorn så går den precis som den ska (tvekar lite första ögonblicket bara).

Så ex ordentlig gas från stillastående så vill den nästan dö helt först sekunden, sedan drar den som den ska.

då låter det som du ska göra rent dina förgasare, och byta stift.. dom har nog blivit sura..

Hur lång tid kan det ta med medelvana att riva ?

Jag antar att det är tank>luftburk som måste bort för att komma åt förgasarna. Behöver jag ngn haynes för detta?

Behöver jag köpa ngn packningssats utifall??

Hur lång tid kan det ta med medelvana att riva ?

Jag antar att det är tank>luftburk som måste bort för att komma åt förgasarna. Behöver jag ngn haynes för detta?

Behöver jag köpa ngn packningssats utifall??

Hej, för att rengöra förgasarna behöver du ta bort följ:
Sadeln, tanken, luftburken samt tändspolarna. Sedan sitter fuggarna där!
Du behöver inte expertkunskap för detta, dock behöver fuggarna trol. synkas efter att du rengjort dem, kan till och med vara det som är ditt problem!
Pröva att tömma tanken och slå i "färsk" bensin i tanken och kör slut på den först om den stått över vintern.

Lycka till.

jag har hällt i ca 12 liter ny bensin iaf, tillsammans med lite carburator cleaner eller vad det heter. Det verkar dock inte (än) göra ngn skillnad. Jag ska iaf köra några mil till innan jag river isär grejjorna.

Mc-varuhuset skulle ha 4h arbetstid för att rengöra förgasare. Låter lång tid? Skulle landa på 3300:- ca så jag har bestämt att jag ska testa själv.

Blev tipsad om k-sprit i tanken. Efter 11 mil ca så släppte skiten och nu går hojen som den ska wohoo :D :tummenupp

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis