R1 ägare med axess undertail?!?!?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hur har ni gjort batterilåda o fäste till bromsvätske behållare o el? jag funderar om man kan kapa sönder orginal underdelen o använda den nån som gjort så?

Holger skrev:
Hur har ni gjort batterilåda o fäste till bromsvätske behållare o el? jag funderar om man kan kapa sönder orginal underdelen o använda den nån som gjort så?
man skall kapa i original underdelen japp:)
Sen så kapar man inte batterilåda, det finns en beskrivning med när man handlar undertailen:)

Sök en beg låda på mc skroten.

Själv inhandlat undertail (olackad) till min Retta från Axess o fullt nöjd.
Nu vet jag inte om du köpt den lackerade eller olackerade men där krävdes lite filande på bredden samt tjockleken på undertailen för att få den att passa snyggt.
Över till batterilåda,köp en begagnad på mc skroten om du kan komma över en.Jag köpte en som redan var sågad för 100 kr (Anderberg mc skrot) men behövdes mer modifikationer för att den skulle passa till med undertailen.
På så vis spar du din orginal skärm/batterilåda oxå ju o kan montera tillbaks till orginal om problem skulle uppstå vid besiktning.
Själv ska jag ha mini skylt o sen hoppar jag över skylt belysning,känner inte för att borra o förstöra i undertailen så får chansa på det.

jag har köpt den olackerad,har redan varit bort med orginal överdelen bak o filat till undertailen så den passar bra o lackat den.
Tror jag kapar sönder mitt orginal man får väl köpa en ny orginal underdel ifall det behövs nångång.

Ja fick ingen beskrivning med bara en lapp på franska som inte säger så mycket eller är det den du menar?

Holger skrev:
jag har köpt den olackerad,har redan varit bort med orginal överdelen bak o filat till undertailen så den passar bra o lackat den.
Tror jag kapar sönder mitt orginal man får väl köpa en ny orginal underdel ifall det behövs nångång.

Ja fick ingen beskrivning med bara en lapp på franska som inte säger så mycket eller är det den du menar?
det skall vara med en lapp med några bilder på.
En ny original batteriplasthållare kostar kr på Yamaha, om du ska återställa den menar jag, vilket man inte gör tror jag.

har precis tittat lite på bilderna och fattar nu hur jag ska göra.
jag kommer alldrig att göra den orginal igen eftersom den är så ful då så jag kapar sönder orginalet.

Ravetrancer skrev:
det skall vara med en lapp med några bilder på.
En ny original batteriplasthållare kostar kr på Yamaha, om du ska återställa den menar jag, vilket man inte gör tror jag.

Holger skrev:
har precis tittat lite på bilderna och fattar nu hur jag ska göra.
jag kommer alldrig att göra den orginal igen eftersom den är så ful då så jag kapar sönder orginalet.

Hur ska du göra med skyltbelysningen? samt möjlighet till att ha orginal reg skylt?.,förmodar att du ska inhandla eller redan har miniskylt.
Tänkte mest på att du ska kunna montera på orginal skylt samt ha skyltbelysning.Själv hoppar jag över det med möjlighet till orginal skylt samt skylt belysning.Tar väl ca 30-45 min o återställa till orginal om man ska byta hela batterilådan som jag då.

he he nu fick axess en köpare till pga denna tråd. Inhandlade just en undertraja till min olackad :tummenupp

o dig såg jag på max i gävle när jag var på genomresa för någon vecka sen.

bifogar en taskig bild på min tagen ikväll,gjorde klar bakdelen idag.

Sadam skrev:
he he nu fick axess en köpare till pga denna tråd. Inhandlade just en undertraja till min olackad :tummenupp

Bifogat

• Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    36.9 KB · Visningar: 137
Holger skrev:
o dig såg jag på max i gävle när jag var på genomresa för någon vecka sen.

bifogar en taskig bild på min tagen ikväll,gjorde klar bakdelen idag.

A nice asså. Fan jag vill ha den nu så jag också kan få bort min älgläpp.
Hoppas jag inte gjorde nå dumt då :rolleyes: säg hej nästa gång så jag vet hur du ser ut. Men du kan inte åkt hoj :va

jo åkte min r1:a o bror var med på sin nya tl1000r som vi precis hämtat vi parkerade ett par rutor bortanför er,ni satt ute o åt......
Du åkte r1 02:a va? o hade en kille med som hade en kawa utan sidokåpor.

Sadam skrev:
A nice asså. Fan jag vill ha den nu så jag också kan få bort min älgläpp.
Hoppas jag inte gjorde nå dumt då :rolleyes: säg hej nästa gång så jag vet hur du ser ut. Men du kan inte åkt hoj :va

R1 racer skrev:
Hur ska du göra med skyltbelysningen? samt möjlighet till att ha orginal reg skylt?.,förmodar att du ska inhandla eller redan har miniskylt.
Tänkte mest på att du ska kunna montera på orginal skylt samt ha skyltbelysning.Själv hoppar jag över det med möjlighet till orginal skylt samt skylt belysning.Tar väl ca 30-45 min o återställa till orginal om man ska byta hela batterilådan som jag då.

Skyltbelysning, i s.k bultlysen, finns att köpa på dalhem.com.
Funkar perfekt.

Ska ut o ta en bild nu.......

Nu kommer bilderna.
Jag har ju dock ingen access utan Graphic Art.

Bifogat

• Bultar.JPG
    Bultar.JPG
    59.4 KB · Visningar: 76
  • undertail.JPG
    undertail.JPG
    62.2 KB · Visningar: 77
Holger skrev:
jo åkte min r1:a o bror var med på sin nya tl1000r som vi precis hämtat vi parkerade ett par rutor bortanför er,ni satt ute o åt......
Du åkte r1 02:a va? o hade en kille med som hade en kawa utan sidokåpor.

He he jag lurar er alla. Jag vill ha en 02-03 men hade inte råd, så då lackar man en 00 :) . Aha men hade inte du en blå R1 då :confused: men vi heja ju på varan iaf när ni kom ut :hej

nej den var så röd den kunde bli men suzukin var ju lite blå så du kanske vart yr;) ja vi hejade på varandra.
O ja jag vart rejält lurad funderade bara varför du var utan dekaler tänkte alldrig på att det inte var en 02-03:a

Skyltbelysning behövs det???? orginalregskylt har jag iallafall sen är väl inte monteringen så ppulär kanske.

Sadam skrev:
He he jag lurar er alla. Jag vill ha en 02-03 men hade inte råd, så då lackar man en 00 :) . Aha men hade inte du en blå R1 då :confused: men vi heja ju på varan iaf när ni kom ut :hej

Holger skrev:
Skyltbelysning behövs det???? orginalregskylt har jag iallafall sen är väl inte monteringen så ppulär kanske.

Om du vill kunna klara besiktningen ska du ha det. Och reflex, men det är bara att kasta på när besiktning ska ske.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2