R1-ägare är dom enda som kan köra!

Detta var faktiskt en av de roligare trådarna på länge.....Det gör ju inget att du skämtade för min kväll är redan ett låååååångt leende.

Keep up the good work!
 
R1POWER skrev:
Det är bara R1-ägare som kör riktigt coolt. Det verkar som vi vågar lite mer. R1 är ju oxå den bästa hojen. Jag har kört väldigt mycket det sista och börjar bli duktigt bra. (det tycker i alla fall polarna) Har t,ex gjort 1.19.5 på Gelleråsen. Det är rätt fort kan jag ju meddela er som inte har nån koll på den banan. Jag vet inte hur många Fireblades och GSX-R jag drog förbi, tappa räkningen;-) Men i alla fall verkar det som att R1:an är den bästa. Den tar väl Firebladen i 0-200 km/h om jag inte minns fel. :Bugar
för 4:a år sen gjorde jag 1.14 på gelleråsen med en Honda VTR Firestorm (215kg 110hk) ... stackars rettor som fick på pälsen! :)
 
R1POWER skrev:
Men den tiden var i mitten av sommaren så jag gör nog mycket bättre tid till våren. 1.19.5 låter kanske inte så snabbt men kom med ut på banan så ska du nog se att det går ganska snabbt, ser fram emot ett race nån gång :yoparty Jag ska köpa nya sulor med Metzelrs till våren så jag får bättre fäste också. Jag spann ju för fan bara med orginaldäcken.

:D :D :corn :corn :corn
Jag är lite osäker, killen verkar grym, men jag tror jag statsar 1 krona på SWEDIE bara för att jag gillar utmaningar... :3freak
 
Wheelie-king skrev:
R1:an är mkt bra på bana med ett chassi som är välbalanserat.
Däremot har aldrig yamaha kunnat bygga en bra rad 4:a.
Vissa dricker olja i mängder, växellådan ska vi inte tala om,
kopplingen som inte pallar org. effekten. Degig o sur motorkaraktär.
De flesta som har harvat runt på en R1:a ett par tusen mil vet nog vad
jag pratar om..... För att inte tala om när hoj....n har stått i minusgrader
ett par månader, då får man köra på starten minutervis för att få liv i sketet.

Annat med suzuki 1000! Silkeslen motor, drar inte EN droppe olja,
växellåda som är underbar, startar efter 2 sek utan tveksamheter efter
3 månader i kallgarage.
Det är japansk ingengörskonst när den är som bäst!

Är en R1:a med sukkemotor den ultimata sporthojen?

Ja kanske... om man plockar designen från typ Ducce 998. Den hojen skulle jag köpa vilken dag som helst! :tummenupp
 
Har man en R1a har man i alla fall attityden, Ute på gatan verkar det vara det ända som spelar roll :rofl
 
:corn

Dax att kasta lite högoktanigt flybränsle på denna heta tråd;

Ducati är bäst, snabbast, bäst kvalitet och roligast MC!!!
:rock
 
Ducce.....dom gör typ ingenting själva...köper mycket från andra tillverkare... men va fan...det funkar ju också!!!
 
hmm

Jag tycker att rettorna är snygga å så men vilken ny hoj är inte det ?
Sen tycker jag att det är löjlig försäkringspremie på retta !

Måste väl va hög pga alla årliga krascher/ Fb:n

Personligen tycker jag att nya cbr har det fränaste stuket,klart man skulle
ta en retta om någon annan än jag betalade.
 
halmstads_kung skrev:
Ducce.....dom gör typ ingenting själva...köper mycket från andra tillverkare... men va fan...det funkar ju också!!!

Dom tar det bästa från dom bästa!
Ducati är den billigaste hojen att serva,är lättmekade
har närmaste verkstäderna,bekvämaste sittställningen
dessutom blir man snygg på en Ducati
:tungan
 
Ducce är ju en ren posör hoj för killarna som vill se häftiga ut för småflickorna nere vid lokala kiosken.

Tror det handlar om dåligt självförtroende när man skaffar en ducce, tycker ducceägare ser skitmesiga ut och är allmänt pinsamma.
 
R1POWER skrev:
Det är bara R1-ägare som kör riktigt coolt. Det verkar som vi vågar lite mer. R1 är ju oxå den bästa hojen. Jag har kört väldigt mycket det sista och börjar bli duktigt bra. (det tycker i alla fall polarna) Har t,ex gjort 1.19.5 på Gelleråsen. Det är rätt fort kan jag ju meddela er som inte har nån koll på den banan. Jag vet inte hur många Fireblades och GSX-R jag drog förbi, tappa räkningen;-) Men i alla fall verkar det som att R1:an är den bästa. Den tar väl Firebladen i 0-200 km/h om jag inte minns fel. :Bugar

Vilket stolpskott!! :rofl :rofl :rofl
 
Om ni hade orkat läsa igenom tråden så framkommer det att det är någon som skapade ett nytt konto för att driva lite med folk bara...
 
Zee skrev:
:corn

Dax att kasta lite högoktanigt flybränsle på denna heta tråd;

Ducati är bäst, snabbast, bäst kvalitet och roligast MC!!!
:rock

Ducati twin måste ju vara det sista man vill se på bana. Man köper ju bara en ducati för att man vill ha lite tradition och klass på hojjen. Men vem vill betala så mycket mer för en hoj som inte kan hålla samma tekniktakt som de japanska. Italienarna har ju äntligen förstått att Twin är skräp och radfyra regerar. God bless MV Agusta. Dessutom har ju ducati såna kvalitets fel som borde vara förbjudna på en hoj i den prisklassen
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top