R1 Öhlins stötdämpare frågor

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jag kommer nu byta från orginalstötdämparen till en Öhlins i stället.

YA801 46PRCLS heter modellen och är en lite äldre modell än den senaste, så den har bara en kompressionjustering (ej låg o hög som på de nyare).

En sak bara jag har ingen anvisning var utgångslägena är på den så jag vet varifrån jag ska justera.

Vet någon dessa utgångslägen eller har nån annan anvisning hur jag bör ställa in fjädringen så är jag tacksam.

Hur ska hänget vara på hojen tex? jag förstår mig hyfsat på crosshojar men gathojar fattar jag intemycket av.

Last edited:
Jag har också en 46PRCLS till gixxern, du kan gå in på Öhlins hemsida och ladda hem "mounting instructions" för din hoj. Där står grundinställningen på komp, retur och ride height.

Ett hett tips är att ringa till dom. Jag fick tag på en kille där som var mycket duktig och trevlig.

Scott Svenska AB
Hållnäsgatan 8
Box 2055
750 02 Uppsala
Tel: +46 18 56 28 00
Fax: +46 18 52 28 00
E-mail:info@scottsports.se

Jag får väl göra det ifall inget kommer upp i ärendet, nog måste fler med R1or bytt stötdämparen tycker man.

Käns ju inte så bra och ringa o fråga massa skit utan att vilja köpa nåt:lol

Silwer skrev:
Jag kommer nu byta från orginalstötdämparen till en Öhlins i stället.

YA801 46PRCLS heter modellen och är en lite äldre modell än den senaste, så den har bara en kompressionjustering (ej låg o hög som på de nyare).

En sak bara jag har ingen anvisning var utgångslägena är på den så jag vet varifrån jag ska justera.

Vet någon dessa utgångslägen eller har nån annan anvisning hur jag bör ställa in fjädringen så är jag tacksam.

Hur ska hänget vara på hojen tex? jag förstår mig hyfsat på crosshojar men gathojar fattar jag intemycket av.
Haha,var det inte du som bråkade om däcksvalet precis,för min del så duger orginalgrejor..http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=43403

Ring og spør om å få prate med Anders Anderson på Øhlins kjempetrevligt kille hjelper oss med øhlins på superbiken, det han ikke vet er ikke noe poeng å vite om støtdempere. :Bugar evt kan du be om å få tilsendt manual fra øhlins der står alt du lurer meget godt forklart! skulle fulgt med når du kjøpte demper`n

Utan separata inställningar för hög/låg-fartskompression är du rökt, funkar inte bra alls. :mattias ;)

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...