R.I.P Sally 1997-2008

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Fan vad svårt det är att bli av med en familjemedlem! Våran samojed Sally blev 11 år. På bara någon vecka blev hon väldigt dålig. Var och röntgade henne i måndags för att hon blivit slö och inte åt som hon skulle. Visade sig att hon hade tillväxt(tumör) på både levern och mjälten. Efter någon dag så kunde hon inte resa sig själv och knappt gå. Jag fick bära henne om hon skulle gå i trappan. Fick en akuttid på ultraljud idag torsdag, bara för att kolla hur illa det var. Visade sig att det fanns inget att göra. Vi gjorde det enda rätta för Sally och tog bort henne så hon slapp lida. Hon lämnar ett stort tomrum. Men hon kämpade in i det sista. Även att hon knappt orkade sitta upp envisades hon med att sitta upp hela vägen till veterinären i 45 min bilfärd... Vila i frid Sally!

Bifogat

• Stella & Sally - 08 002.jpg
    Stella & Sally - 08 002.jpg
    127.8 KB · Visningar: 72
Last edited:
Tråkigt, men som tur är har du ju iallafall en stenhård kille att busa med!:)

Tack för omtanken! Jo man får minnas de fina stunderna man fått... Mycket speciell hund och trevliga minnen.

Det är lika tråkigt varje gång.
Det är en av orsakerna till att jag inte har husdjur, det är så dystert när dom lämnar en.

Jag sörjde till och med tamråttorna ungarna hade, och dom lever normalt bara ett år.
Jag tyckte det var sorgligt när neontetrorna började simma ryggsim i akvariet...

Usch vad ledsen jag blir när jag hör detta... Vet precis hur det känns.

Igår så orkade familjens lilla tibetanska spaniel inte med längre, hjärtat stannade.
Han var min kompis sen 14 års ålder, och våran lilla älskling.

Morris blev 9 år.

Usch vad ledsen jag blir när jag hör detta... Vet precis hur det känns.

Igår så orkade familjens lilla tibetanska spaniel inte med längre, hjärtat stannade.
Han var min kompis sen 14 års ålder, och våran lilla älskling.

Morris blev 9 år.

Man får beklaga! Man tror att man kan vara hur tuff som helst. Men när man ser stackarn ligga där på britsen och precis ska få sin spruta så känns det ganska hemskt. Men det är skönt när det är över.

Och så undrar folk varför jag inte har hund... Korkat kanske, men jag vill inte hamna i din sits! Beklagar!!

Usch, jobbigt. Minns din kamrat med värme!

Var själv till veterinären med en av våra katter igår, provsvar kommer på måndag.

Och så undrar folk varför jag inte har hund... Korkat kanske, men jag vill inte hamna i din sits! Beklagar!!

Nej man drar sig faktiskt för det. Men vem vet om ett par år kanske man ändrat sig. De är ju trots allt väldigt trevligt sällskap!

Nej man drar sig faktiskt för det. Men vem vet om ett par år kanske man ändrat sig. De är ju trots allt väldigt trevligt sällskap!

Jo, jag kan bara hålla med dig där. Älskar dom! Brorsan har en underbar tibetansk mastiff som heter Argus. Kär som jag är så utnämner jag honom till världens klokaste hund. Och i dag, efter att ha läst ditt inlägg så kom jag att tänka på att jag och inte minst brorsan, som har honom som spårhund i hemvärnet och en av livets största meningar, skulle förblöda invärtes om han försvann.
Så jag är nog för blöt för att kunna ha en kompis som garanterat måste gå före mig. Har varit nära många gånger, men tanken på att mista en kompis är allt för svår...
Förstår att du mår piss!
Glömde säga att du hade en av mina favorithundar. Högst står huskeyn, men samojeden kommer inte långt efter!

Last edited:
Tråkigt. Men döden är trots allt någon naturligt.

Man/dom lider inte i döden.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...