R hoj med överkomlig försäkring?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Suttit lite och dregglat på blocket lite idag , är nog liiiite sugen endå på å kanske införskaffa en riktig skrevraket nångång , men har fan ingen lust å betala femsiffriga belopp i försäkring med hejdlös självrisk om olyckan skulle vara framme.

Är det ens realistiskt att hitta nått med UPP till 10k premie (hel/hel helst) och överkomlig självrisk som inte antingen är en liten 250cc eller ett gammalt as med förgasare .Ringt å smålyssnat lite med en gixxer 2003'a som "målhoj" ... men det var rent löjligt vad det kostade

40+ i förort till storstad med garage är förutsättningarna

Ducati brukar ligga bäst till!

Iaf upp till 1098/1198... har inte kollat premier på en 1199 än :)

Är det litershoj som är kravet, eller?
Trajja 675 ligger många gånger bra till i försäkringseländet. Och är poppis på banorna.

Min 954 kostar mig ~10k/år hel/hel. Visserligen inte stockholmsförort då.

Sport Twinnar :fakta

hmm Trajja 675 kan man ju faktiskt kolla upp , literklubba är det iofs inte , men lär nog röra rätt bra på sig endå
Sport twinnar ... Ducce , varför e dom billigare , fasen surrade lite i somras angående en RC8r med försäljaren , den kostade fan en mindre förmögenhet å försäkra , kanske för att de e en KTM iofs
TL1000 , men då e man nere i gammalt skit-träsket å rotar :rolleyes: :)
en 954'a hadde jobbarpolaren (visserligen 26 bast , men i "förorten" han med) den pröjsade han 3k/månaden för endast trafik :3freak ... kan iofs kolla upp vad en sån kan kosta en gubbe , gick rätt gött iaf den lilla sväng jag pröva :tummenupp

Om du nu ska ha ett gammal as. Varför helföräkra? Eller ens halv? Räcker med trafik då kanske? Bara en tanke...

Street trippeln var ju ok innan if tog bort märkes försäkringen. För mig iaf, bor i centrala stockholm (21 år)Men jag var tvungen att byta in min 09a, blev en bmw f800r 2010 med 100 mil på mätaren. Under 10 k helår hos if. Bytte ju ner mig när det gäller effekt men jag är kanon nöjd.

Street trippel=R:hoj?

Om du ändå är villig att köpa en så pass gammal hoj som 03 så är det ju nästan ingen idé med helförsäkring!
Kör halv så har du sparat in 1/3 av hojens värde på en säsong!

Jag betalade närmare 1300 i månaden för min k6 i sthlm på halvförsäkring men då avställningsbar som kostar 300:- offseason samt att du får tillbaka retroaktivt om du ställer av och på(hos folksam).

Om du nu ska ha ett gammal as. Varför helföräkra? Eller ens halv? Räcker med trafik då kanske? Bara en tanke...

nja , vill helst inte ha ett gammalt as..... därav trådstarten :tummenupp
har kollat SV1000 , men den räknar jag inte in riktigt i "R segmentet" , men mysig hoj endå iofs :)

Street trippel=R:hoj?

Om du ändå är villig att köpa en så pass gammal hoj som 03 så är det ju nästan ingen idé med helförsäkring!
Kör halv så har du sparat in 1/3 av hojens värde på en säsong!

Jag betalade närmare 1300 i månaden för min k6 i sthlm på halvförsäkring men då avställningsbar som kostar 300:- offseason samt att du får tillbaka retroaktivt om du ställer av och på(hos folksam).

låter faktiskt rätt överkomligt jue , och blir det en hoj med värde under 40k så blir det halv troligen , men endå 40 lök e rätt mycket pengar å skrota om man har osis .....

hmm Trajja 675 kan man ju faktiskt kolla upp , literklubba är det iofs inte , men lär nog röra rätt bra på sig endå
Sport twinnar ... Ducce , varför e dom billigare , fasen surrade lite i somras angående en RC8r med försäljaren , den kostade fan en mindre förmögenhet å försäkra , kanske för att de e en KTM iofs
TL1000 , men då e man nere i gammalt skit-träsket å rotar :rolleyes: :)
en 954'a hadde jobbarpolaren (visserligen 26 bast , men i "förorten" han med) den pröjsade han 3k/månaden för endast trafik :3freak ... kan iofs kolla upp vad en sån kan kosta en gubbe , gick rätt gött iaf den lilla sväng jag pröva :tummenupp

Skulle satsa på en RSV av 07-08ans modell typ denna
RSV1000R Factory

Jag hitta bara ett regnr på en 04ans RSV och den låg på runt 8000:- hel/hel, jag 34år, haft kk sen 03, bor ca 1 mil utanför storstad.
Men jag tror inte 08ans Rsv är så mycket dyrare, kanske 2000-2500:- max..

låter faktiskt rätt överkomligt jue , och blir det en hoj med värde under 40k så blir det halv troligen , men endå 40 lök e rätt mycket pengar å skrota om man har osis .....

Tror if har en 35+ försäkring som skall vara billigare!

Att klota finns det alltid en risk för men gör kalkylen så ser du att det inte är någon direkt ide med helförsäkring. Visst är 40k mkt pengar men hela värdet försvinner inte iom en krasch och det finns mkt delar till gamla hojar.
Kan du skruva lite och inte har totalskrotat så kan man laga det mesta för ganska resonabla pengar.

är det bara jag eller är gixxers allmänt dyrare än säg liknande yamaha/kawasaki.. bara en bild jag fått när jag slösurfat på blocket, men det kan ju vara ren slump med..

2011 S1000RR 15.700kr hel hel IF Märkes... 24 år ;) :yoparty :yoparty :rock :rock

2011 S1000RR 15.700kr hel hel IF Märkes... 24 år ;) :yoparty :yoparty :rock :rock

Galet bra pris.

Till trådstartare: Som någon sa.. RSV1000 är en riktigt billig hoj o försäkra. Jag hade en 03 RSV1000 Tuono, den gikk på 8000 hel/hel och jag var på 25 år. Annars har jag kollat i princip alla r hojar och det är lite som matchar, zx10 var inte heltokig hos folksam då jag hade en för några år sen.

Aprilia rsv mille 01 kostar mig 4300:- hel/helår bor på landet och är 44 bast men den knarren duger gott att köra väg/bana för en gammal stofil . Varken jag eller hojen passar vid korvmojjen så det kanske är därför den är så billig i försäkring :hihi . Kan ju tillägga att den kostar nästan lika mycket i halvförsäkring om ni undrar varför jag helförsäkrar den gamla hojen.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!