R-hoj för banköra

08an har variabla insugsrör, vilket ger bättre drag mellan 8-12 tusen varv. Annars väldigt små justeringar.

Hur är det med fälgar, kåpor och annat som typiskt går sönder i en krasch? Jag är alltså lite rädd för att köpa en hoj som det är svårt/krångligt att få tag på delar till.

Jag är så långsam ändå att jag nog inte behöver bättre drag 8-12 tusen varv... :4skrika

Är prissättningen på hojen i annonsen vettig?
 
Längre gaffel, annan sving, annan "optik"(kåpset, tank och lampor)och som ovan med trattarna.

En del prylar passar emellan, annat inte och en del kan passa men har inte fått svar eller testat själv.

Ex. bakdämp "ska" passa men har inte fått klart svar på det, tank "ska" nya passa på den gamla men inte tvärtom men har inte testat.

Annars är det ungefär samma hoj, gaffeln är väl största skillnaden.
 
Hur är det med fälgar, kåpor och annat som typiskt går sönder i en krasch? Jag är alltså lite rädd för att köpa en hoj som det är svårt/krångligt att få tag på delar till.

Jag är så långsam ändå att jag nog inte behöver bättre drag 8-12 tusen varv... :4skrika

Är prissättningen på hojen i annonsen vettig?

Fälgar passar, kraschisar bör passa, kanske någon mindre justering men i stort, styrpinnar och sådant oavsett du har original eller eftermarknad så passar det.

Det som inte passar och iaf. på nya brukar bli skrot är gaffelbenen.

Är du långsam kanske du behöver just bättre drag där.... ;)

Priset tycker iaf. jag var lite saftigt, mycket delar förvisso men skulle nog velat haft med resten av prylarna till det priset, samtidigt är det ju inte så många ute heller så.........
 
Tack detsamma Sandfållan!

Ja, nu har jag rivit av 3 dagar på Gelleråsen och tagit bas RR-licens. Det var som sagt första gången på en r-hoj, slicks o raceväxlat. Så det blev "intressant" ngr gånger, speciellt då jag i stridens hetta varvade rött på 2:an växlade upp till 3:an, men glömde bort att det var raceväxlat så det blev ju 1:an och låste upp bakhjulet :död

Men vilket jävla hoj! Bromsarna är helt fantastiska, räckte lätt med ett finger på frambromshandtaget (ej orginal bromsbelägg). Finns både bottenvrid och motorbroms, ngt jag var oroligt över innan eftersom jag är van vid enstånka och twin. Jag är inte snabb än, men känner helt klart potentialen och det är enklare och mindre ansträngande att köra snabbt med denna hojen än med en 990 SMR. Tack igen för alla tips, jag är toknöjd med min nya hoj!
 
Ja, nu har jag rivit av 3 dagar på Gelleråsen och tagit bas RR-licens. Det var som sagt första gången på en r-hoj, slicks o raceväxlat. Så det blev "intressant" ngr gånger, speciellt då jag i stridens hetta varvade rött på 2:an växlade upp till 3:an, men glömde bort att det var raceväxlat så det blev ju 1:an och låste upp bakhjulet :död

Men nästa gång det blir skojrace så ska du vara med! :tungan
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top