R&G Kraschpuckar

zorn

gixxk1
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
GSXR 1000
Jag har kommit över ett par R&G kraschpuckar från en GSXR 750 -01 och nu undrar jag om någon vet om puckarna skulle passa på min GSXR 1000 -01? Enligt R&G's hemsida så är det olika artikelnr på puckarna som hör till GSXR 750 och GSXR 1000....

Hur gör man för att montera dessa? Det verkar vara en svår match att få ut motorbulten som håller motorn... Någon som kan hjälpa mig med råd och tips?
 
zorn skrev:
Jag har kommit över ett par R&G kraschpuckar från en GSXR 750 -01 och nu undrar jag om någon vet om puckarna skulle passa på min GSXR 1000 -01? Enligt R&G's hemsida så är det olika artikelnr på puckarna som hör till GSXR 750 och GSXR 1000....

Hur gör man för att montera dessa? Det verkar vara en svår match att få ut motorbulten som håller motorn... Någon som kan hjälpa mig med råd och tips?

Passar, inga probs.
Om det inte är 'no cuts' måste du skära några cm i vänster kåpa.

Bara att lossa bultarna. På högersidan är där ett överfall, lossa detta först. Ska inte sitta så hårt, ska bara spännas med ca 60nm.
Ta en sida åt gången annars kan motorn tippa ett par mm (=onödigt extra arbete).
 
Det är så att jag måste göra hål på ca 25mm i vänster kåpa, på GSXR 750 så är det bara att man behöver skära ut en halv måne ca...

Så puckarna skall passa alltså, det låter ju bra!

Provade att lossa bultarna på höger sida men de sitter som självaste f.. Men när man lyckas få bort bulten då är det bara att sätta in den bult som följde med puckarna och inget mer? Det är inte att man skall följa nån slags ordning? Utan trä i bulten i pucken och sätt dit den där motorbulten satt, har jag förstått detta rätt då?

Puckarna ser ju olika ut men den med längst utstick blir väl höger sida va?

majtii skrev:
Passar, inga probs.
Om det inte är 'no cuts' måste du skära några cm i vänster kåpa.

Bara att lossa bultarna. På högersidan är där ett överfall, lossa detta först. Ska inte sitta så hårt, ska bara spännas med ca 60nm.
Ta en sida åt gången annars kan motorn tippa ett par mm (=onödigt extra arbete).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top