R-fälg på katana...?

Katanamicke

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki katana
Undrar som nybliven Katanaägare om någon har tips inför byte av bakfälg från orginal, till en suzuki 750R FÄLG FRÅN -89 , vilka delar kan behövas kanske nån som har delar...? hade tänkt köra med orginal svingen, vet att jag måste byta bromsstag är i övrigt lite osäker på passningen och vad som krävs....

Mvh Micke "nykomling här"

Katanamicke skrev:
Undrar som nybliven Katanaägare om någon har tips inför byte av bakfälg från orginal, till en suzuki 750R FÄLG FRÅN -89 , vilka delar kan behövas kanske nån som har delar...? hade tänkt köra med orginal svingen, vet att jag måste byta bromsstag är i övrigt lite osäker på passningen och vad som krävs....

Mvh Micke "nykomling här"
Här finns det massvis med intressant läsning till dig.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=909

Tackar för en mycket bra tråd, men har inte hittat nått "än" om detta med "passningen" av en R-fälg bak , så tar gärna emot tips ändå.....lär bli fler frågor också framöver........

Katanamicke skrev:
Tackar för en mycket bra tråd, men har inte hittat nått "än" om detta med "passningen" av en R-fälg bak , så tar gärna emot tips ändå.....lär bli fler frågor också framöver........

Mitt tips är att du ställer frågan där. Brukar själv kolla en del saker via folket på den "tråden" och det brukar alltid vara bra respons på frågor. Vet att det det är flera där som bytt till R-fälg men behållt svingen. Eftersom du ska byta till en 4.5" fälg kan jag inte tänka mig att det ska vara några problem att få det att passa. Axeln är väl 20mm på båda och drevhållaren från Katanan passar i R-fälgen tror jag, men är inte säker. Du kanske åker på att sätta dit nån distans.
Har du oket som hänger ner, så att säga, så är det bara att göra ett stag som du fäster där centralstödet satt. Tror att du tom kan behålla orginal bromsslang.

Lycka till!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...