R-1000 Falken 2003, film med Jalle, Chrille, Mumlan & co

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Så här gick det till på den svart/vita tiden, det var tuffa race utan tracktion control och annat bjäfs, man spelade hårdrock i depåtälten och åt kall ravioli direkt ur burken.

Zoulfly, Zilversurfaren, Xeno, CA och alla andra gamla RR-Rävar var på plats för att visa vem som var herre på täppan.

Filmen är en bitvis skakig dokumentär, den insikt som man får i hur räcerförare resonerar då Macho Jenny ställer frågor före och efter racet är obetalbar.

Filmen är uppdelad i två delar så att ni hinner hämta popcorn i pausen.

Del 1 före och under racet http://www.youtube.com/watch?v=mZFELhR40Bs
Del 2 efter racet http://www.youtube.com/watch?v=a9LIQVl93MI

Last edited:
Ja jävlar!!! Tommy hade jag ju glömt-.--- Det har varit några snabba pratare här :)

Men fanns det inte en "Ola dansar punk"-klipp från den tävlingen??

Last edited:
Ja jävlar!!! Tommy hade jag ju glömt-.--- Det har varit några snabba pratare här :)

Men fanns det inte en "Ola dansar punk"-klipp från den tävlingen??
Rock-ola har jag för mig att jag döpte den filmen till, jag ska kolla om jag kan hitta den.

Jalle körde 42:or sa han...

....

Jovisst..... det skulle vara 42cm bromsspår.

Jag har sällan varit så förvånad som när Jalle springer ut och klipper en sekund på sista kvalets sista två varv.... och skickar upp undertecknad på läktaren så klart...

Jovisst..... det skulle vara 42cm bromsspår.

Jag har sällan varit så förvånad som när Jalle springer ut och klipper en sekund på sista kvalets sista två varv.... och skickar upp undertecknad på läktaren så klart...
Den svettigaste insatsen gjorde Mad Mats Törnvall, han fullständigt demolerade sin hoj i kvalet, men med silvertejp, ståltråd, buntband samt en stunds fulmek av den högre skolan så rullade han ut på gridden i sista sekunden.

Hojen såg ut att falla i bitar när som helst men Mats brydde sig inte i sådana petitesser, han höll stumt och tog sig i mål ännu ett race.

Camillo gick inte att slå och Xeno tjuvstartade som vanligt och fick 20 sekunders tidstillägg.

Rock-ola har jag för mig att jag döpte den filmen till, jag ska kolla om jag kan hitta den.

Citera korrekt för h*lvete!!

Jag sa att laptimern visade 42:or och det var därför jag slog av på takten och myste runt Falkenberg. Håller än idag på med det rättsliga efterspelet gentemot laptimertillverkaren och det står stora pengar på spel. Hade det inte varit för att laptimern lurade mig hade jag kört WSBK nu........

/Rädd för Chrilles avatar

Kör han fortfarande i någon klass?
Tror han kanske skulle köra ERF med Xeno och Igelbankaren i år.

Jag sa att laptimern visade 42:or och det var därför jag slog av på takten och myste runt Falkenberg. Håller än idag på med det rättsliga efterspelet gentemot laptimertillverkaren och det står stora pengar på spel. Hade det inte varit för att laptimern lurade mig hade jag kört WSBK nu........

Lite svårt att förstå din värmländska rotvälska, men ok 42:or på laptimern låter lite väl snabbt även om banan var kortare på den tiden.

Last edited:

42:or klarade du inte ens om du hade tagit en genväg. Prova med 52:or så kanske vi tror dej. Eller menar du skostorleken?

42:or klarade du inte ens om du hade tagit en genväg. Prova med 52:or så kanske vi tror dej. Eller menar du skostorleken?

Den visade stadiga 42:or, trodde jag var på väg mot nåt riktigt stort och slog av på takten eftersom jag var ung och oförståndig.
Kan tyvärr inte uttala mig mer eftersom det pågår en process mot laptimertillverkaren, som sagt.

Har du tid att skriva här förresten, borde inte du vara i salongen?
Jag har försökt boka tid i en månad nu.:mad:

Den visade stadiga 42:or, trodde jag var på väg mot nåt riktigt stort och slog av på takten eftersom jag var ung och oförståndig.
Kan tyvärr inte uttala mig mer eftersom det pågår en process mot laptimertillverkaren, som sagt.

1942 möjligtvis, diagonalbromsar och trumdäck, jäklar vad det gick undan på kolstybben...

När fan fick du hår på huvudet? Vi tar dessutom bara emot unga, välformade individer av honkön. Inte lönnfeta munkätande snutar utan hår.

När fan fick du hår på huvudet? Vi tar dessutom bara emot unga, välformade individer av honkön. Inte lönnfeta munkätande snutar utan hår.

Det var ryggen som skulle ansas och det vet du så väl.

Finns det ingen moderator i denna forumsdel? Tycker de personliga påhoppen är lite väl tunga nu.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...