R 1> 380 km/h ???

Status
Ej öppen för fler svar.
Van Zan skrev:
"gammla" ZX12:an har (på pappret) 178 hkr och 190 med "luffarturbon". Nya har 182 sägs det + luffarturboeffekten ~10 hkr.

Nu är det ju så att både 12:an och busan är elektroniskt strypta vid 298 vilket inte de första årsmodellerna var. Sen blev det en överenskommelse mellan suzuki och kawasaki att ingen cyckel som lämnar fabriken skall gå mer än just 300. Ungefär samma sak som den frivilliga begränsningen som biltillverkarna har fast den är vid 250.

Sen att kawan inte skulle aerodynamiskt kunna passera 300 ostrypt är ju inget annat än "bullsh..". Grejen är ju att den inte klarade att nå upp till förväntade 200 miles vilket är 321 km/h vilket också var arbetsnamnet på projektet som användes vid framtagandet av 12:an.

M.a.o. att busan skulle vara snabbast (eller för den delen) 12:an får man nog lika många svar som tester.

Har sett tester där busan slår 12:an med någon km och tvärt om. Tror inte man kan säga så där rakt av vem som är den snabbaste av dom utan det är nog som sagt beroende på om man fick ett måndagsexemplar eller ej.
Sen är det ju ganska ointressan om man betänker hur oftan man är där o harvar.

//Van Zan
Mja ZX12R var ju den första och så vitt jag vet enda hojen som var uppstreckad till 350km/h... tills just överrenskommelsen att inga hojar skulle gå över 300km/h blev verklighet.

misc8.jpg

Dj_fluffy skrev:
va på hajk i förrgår me skolan (oo va intress :D )..jaja..iafall..så åkte vi ju då givetvis skolbuss, å då satt d nåt riktiskt stolpskott som satt o skröt över att han kunde så J_vla mycke om hojar, o sa att R1 toppar 380 km/h helt orginal o att det också stod i manualen....

kände ju då givetvis att man var tvungen att hoppa in då o säga att 380, knappas inte en chans...den enda serietillverkade hojen som toppar över 300km/h HELT orginal e ju hayabusan.....han tittade då på mig som om att ja vore helt knäpp, för d han sa stämde ju absolut..INTE... lr?? :confused:

Rätta mig om jag har fel men du har stött på ett riktigt jävla stolpskott, ungefär som den där killen i min klass som sa att gixxer 1000 inte hade radialmonterade bromsok, han skyllde på mina bröst över mina "okunskaper" han sa oxå att en retta är uppe å slirar kringa 380km/h utan problem helt original.. hehe.. :arsele

yeah rigth! :kocko den enda som kan komma upp strax över 300 orginal är väl Hayabusan, möjligtvis att en något piskad gixxer 1000 oxå klarar av de hastigheterna men det känns som att en R1'a är lite för.. hum..
skevt byggd för att kunna köras nå mycket över 300..

tror alrig i livet att han har sett en retta som gått 380! :lol

har förresten inte många fabrikstillverkade hojjar lagt sig till med otyget att lägga in en spärr vid 300? :confused:

I mina reg. papper står det att min gör 275km/h i verkligfart...Kanske stämmer bättre

Lilla_damen skrev:
yeah rigth! :kocko den enda som kan komma upp strax över 300 orginal är väl Hayabusan, möjligtvis att en något piskad gixxer 1000 oxå klarar av de hastigheterna

En GSXR 1000 som toppar över 300 ärliga blir nog inte sanning utan turbo, men en ZX12a eller liknande har betydligt större chans. GSXR. R1, CBR och liknande är helt enkelt inte byggda för att toppa så mycket då toppfart är av akademisk betydelse på bana...

//jaG

R1 wannabe skrev:
Måste tyvärr hålla med....även om jag äger en R1a själv och gärna skulle förstärka ryktet om hur snabb den är så blev jag besviken när jag jämförde vad min hastighetsmätare visade kontra en BMW....217 på R1an gav bara 207 på BMWn och bara gudarna vet vad som var verklig fart....195-200 kanske :( .
Slutar inte mätaren vid 299 på R1an?

HUr vet du att BMWn visar mer än verklig hastighet?? :7peta Oavsett vilket så är det alltid mätarna som man ska räkna efter när man kör så vidare man inte har exakta intrument. Min hoj (som jag har ett par dagar till) gör 315km enlig mätaren, och så länge ingen annan kan bevisa annat så är det den hastigheten som gäller :banana

Dj_fluffy skrev:
va på hajk i förrgår me skolan (oo va intress :D )..jaja..iafall..så åkte vi ju då givetvis skolbuss, å då satt d nåt riktiskt stolpskott som satt o skröt över att han kunde så J_vla mycke om hojar, o sa att R1 toppar 380 km/h helt orginal o att det också stod i manualen....

kände ju då givetvis att man var tvungen att hoppa in då o säga att 380, knappas inte en chans...den enda serietillverkade hojen som toppar över 300km/h HELT orginal e ju hayabusan.....han tittade då på mig som om att ja vore helt knäpp, för d han sa stämde ju absolut..INTE... lr?? :confused:

Rettornas hastighetsmätare ska enl. uppgift vara "spärrad" vid 299km/h.
Tror du råkat ut för lite av en snöbollseffekt....men du kan ju fråga han om du får testa en sån hoj.....vore ju rätt unikt. :Bugar

men vem fan bryr sig vad en snorunge i hajkbussen sitter och babblar om.. har ni inga liv eller hur fan orkar ni sitta och tjafsa med nån som uppenbarligen är stollig...

"mommy said never to argue with crazy people"

Men nu ska vi faktiskt skita i att dra upp gamla trådar som har ballat ur pga moppefuckon. :)

Stängd!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...