Rømø Motor Festival - någon som ska dit?

Läste "all in cosy settings" och funderar - blir det några Tantra-sessioner där också på partyt?
party.jpg

Tänkte inte gå på partyt. Bara titta på racen under dagen och sedan åka vidare. En förutsättning för att ens komma in i Danmark är ju att man är fullvaccinerad med covidpass eller har andra intyg.

Eventet är ju utomhus, men jag har ändå packat munskydd och är för mig egen del vaccinerad x 2.
Fast vem vet vad som sker när man släpper lös några hundra fulla danskar... ;)

Det tar ju 8h att köra dit så jag passar... Kul event!
Minst! :)
Jag tar Stena Line från Göteborg torsdag morgon. Kringelikrok-kör längs Marguerite-ruten (googla) c:a 25 mil torsdag eftermiddag och övernattar i Viborg.

Fortsätter Marguerite-ruten söderöver på fredag innan jag viker av mot nästa nattläger i Ribe (38 mil).

Lördag kör jag de sista 3-4 milen till Römö och kollar in racen. Lördag eftermiddag bryter jag upp och rullar till nästa övernattning i Brande (17 mil, till stora delar på Marguerite-ruten).

Sista dagen, söndag, går jag åter på Marguerite-ruten norröver och når Fredrikshamn på kvällen. Den sträckan är 44 mil, så kanske behöver jag korta turen något för att komma fram i tid till färjan till Göteborg som går kl. 20.15. Det tar lång tid att köra 44 mil småvägar...

Så, du har rätt. Det tar minst 8 timmar! :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti