Rømø Motor Festival - någon som ska dit?

Läste "all in cosy settings" och funderar - blir det några Tantra-sessioner där också på partyt?
party.jpg

Tänkte inte gå på partyt. Bara titta på racen under dagen och sedan åka vidare. En förutsättning för att ens komma in i Danmark är ju att man är fullvaccinerad med covidpass eller har andra intyg.

Eventet är ju utomhus, men jag har ändå packat munskydd och är för mig egen del vaccinerad x 2.
Fast vem vet vad som sker när man släpper lös några hundra fulla danskar... ;)

Det tar ju 8h att köra dit så jag passar... Kul event!
Minst! :)
Jag tar Stena Line från Göteborg torsdag morgon. Kringelikrok-kör längs Marguerite-ruten (googla) c:a 25 mil torsdag eftermiddag och övernattar i Viborg.

Fortsätter Marguerite-ruten söderöver på fredag innan jag viker av mot nästa nattläger i Ribe (38 mil).

Lördag kör jag de sista 3-4 milen till Römö och kollar in racen. Lördag eftermiddag bryter jag upp och rullar till nästa övernattning i Brande (17 mil, till stora delar på Marguerite-ruten).

Sista dagen, söndag, går jag åter på Marguerite-ruten norröver och når Fredrikshamn på kvällen. Den sträckan är 44 mil, så kanske behöver jag korta turen något för att komma fram i tid till färjan till Göteborg som går kl. 20.15. Det tar lång tid att köra 44 mil småvägar...

Så, du har rätt. Det tar minst 8 timmar! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT