Rövplacering

Frööjdh

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2011
Hoj
1999 suzuki bandit
Har någon några handfasta tipps på vart man bör placera sig ?
Är på gång att byta ut ung allt bakram pinnar gaffel styre sadel osv .
Nu börjar det kännas lite som för mycket alternativ .
Det blir ingen värsting maskin siktar på 300motorn men tänkte flytta mig framåt för att hålla ner hjulet.
Pratade sedan med nån race förare som sa att det var förkastligt om man ville , vad sa han det hette svänga ! tror jag :).
Men kör bara gatan och mycket , några råd om kompromiss ?
Det vore smidigt om man slapp hoppa av vart 3mil också .

Frööjdh

jag skulle då placera mig på sadeln. är så obekväm på tanken :tungan

har du gjort något annat på hojen? typ sänkt den i fram eller nåt? det kan ju räcker med det kanske och låter sadeln vara på "original" ställe typ
tänk på att skjuta du fram sadeln måste du göra lika med styret (om du nu inte ska fighter till det)
och där kan ju ngr cm redan göra en rätt oskön styrupplevelse.

sålänge du kör på gatan skulle jag hellre låter sittställningen rätt original, sänker ev bara lite i styret, sänker ned hojen lite och sen förlänga swingen en aning.
kör du bara drag är det ju nåt annat men att köra mkt på gatan med "dragliknande ställning bli nog rätt obekväm och inte kul heller.

(tilllägger att jag aldrig har kört en turbohoj men sak samma ;) )

Last edited:
de där med sittställlning är inviduellt. jag tror du får bygga efter eget huvud för då kan du ända allt efter du bygger ;). brukar bli bäst så.

mvh.johan:yoparty

Jo Den blir ev sänkt i nosen o höjd lite i asen beror lite på hur jag lyckas få avgas syst ur vägen för asfalten , svingen är nån des längre redan.
Hade en polare här i kväll o diskuterade lite,
Typ att man skulle försöka att vara så nära 90g (vinkel på ben)som möjligt för att undvika att man ströp blodflödet =domningar .
Tror det kan ligga något i det , Det är lite sådana tum regler jag funderar över tex handtagens höjd kontra axlar ? fotpinnar hur långt bakåt ? tycker en hel del placeringar känns ok när man torr bryter men fan vet efter några mil .
O när påverkas cykelns egenskaper ?

Frööjdh

Back