Rött plastmonster

RSV-mille är ju inte helt fel den heller. Nån som har erfarenhet av dessa?

2009%5C11%5C29%5Cbikepics-1842016-full.jpg


http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_RSV_1000_Mille_12_ManGaranti_58969560.htm

Hade en Mille -02 i 6 säsonger och det är den enda hojen som jag fortfarande ångrar att jag sålde. Fråga lite i Aprilia-tråden så får du alla svar du behöver, men kort sagt så är det en jävligt kompetent hoj även med dagens mått mätt.
 
Den ser ju verkligen fantastisk ut. Problemet är ju bara att Ducati-havet är ju jäkla stort. Information overload som bara tusan. Folk varnar ju hela tiden för de tidiga modellerna så man vågar ju likom inte slå till. Plus att det finns ju så sjukt många modeller att välja bland.

Det enda negativa jag hört om tidiga SS är som redan nämnts att ramarna har en tendens att få sprickor framtill, det är något som måste inspekteras innan köp givetvis. Motormässigt så är det en pålitlig maskin när underhåll har skötts ordentligt. Ducatiklubben har många eldsjälar, om en ibland lustig inriktning som märkesklubb, så finns alla svar där och på t.ex http://www.ducati.ms
Motorn i SS är den maskin som sitter i många Ducati Monster och ST2 touring hojarna!
 
Broberg, du vill inte måla ditt ninjabygge rött och sälja det till mig när du är klar då? ;)
 
Har en budget på 30 lax men hamnar helst runt 22.

Varför gör ni så här mot mig, förstår ni inte vad detta kommer leda till?

Jo det gör vi. Tror du det här skulle vara smärtfritt?:D:krama

För 30k får du möjligen en 900ss. Inget effektmonster direkt men rätt trevliga. Kräver dock lite mer TLC än en japansk motsvarighet

En följdfråga: har du köpt all utrustning eller ska det tas ur en annan sparbössa än den som innehåller 30k?
 
Last edited:
Kanontrevlig hoj som funkar till allt, från lite längre turer till att smiska bana. Bra med pulver och genomgående bra kvalitet men de första årsmodellerna hade problem med för klen koppling, kolla att detta är bytt.

ÅF organisationen har annars varit Aprilias största akilleshäll, en riktigt soppa där det ibland varit omöjligt att få tag i reservdelar i rimlig tid. Kompisen köpte en beggad Mille via Probike 2014. Efter en mindre marksyning stod hojen på verkstad i 2 månader pga av att man inte lyckats få fram en dekal och kopplingshandtag...

Ebay verkar vara livlinan för Apriliaägare....:gnissla
 
Wow, grym research. Tack!
Det kommer nog sluta så med största sannolikhet. Är som sagt lite svag för 80-talarna, men det blir nog nått nyare. eller en ducati...

Skippa 80-talare. och skippa "nog" :-) Av alldeles egen erfarenhet... efter 30 år går grejer sönder oavsett HUR välskött hojen är. Mitt gamla 80-talslik har EN tidigare ägare, en mekaniker som servade och skötte väl. 4000 mil på mätaren. Men hur f... man än gör går det sönder efter 30 år. och det går ALLTID sönder vid säsongspremiär!
Plast blir gammal. Spricker och blir som backelit. Det är nästan omöjligt att hitta ny plast till 80-talarna.

Håller med om att sent 90-tal inte gör så enormt mycket större hål i plånboken. Men så väldigt mycket mer hoj!
 
RSV-mille är ju inte helt fel den heller. Nån som har erfarenhet av dessa?

2009%5C11%5C29%5Cbikepics-1842016-full.jpg


http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_RSV_1000_Mille_12_ManGaranti_58969560.htm
Du får en -02 för de pengar du nämner, bara att köpa. Samma motor (i princip) sitter i mängder av Aprilia fram till -10 och är tämligen skottsäker om den inte är misskött. Jag har en -01 i garaget jag ska tävla med i år, och det är inte hojen som bestämmer placeringen...

Problem? Ja, det är kinkigt med bra batteri som orkar dra igång hojen. Typiskt nog är laddningen en svag punkt, dock enkelt åtgärdat och troligen alla är fixade vid det här laget. Startmotorkopplingen tar stryk av dåligt batteri, låter illa vid start.
Reservdelar fixas enklast på eBay, service är dock inga problem att få.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top