Rött kuvert

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Är det bara jag som blir totalförvirrad av beskedet från ppm? Var bland alla siffror och luddiga rubriker ser man egentligen hur mkt pensionspengar man skrapat ihop hittills?

Det skall stå på sista sidan. om du har någon pension sparad dvs.

eller näst sista...

Runken skrev:
Det skall stå på sista sidan. om du har någon pension sparad dvs.

eller näst sista...
Hmm.. sida 5 alltså? Där står "utgående värde per 2003-12-31". Vad betyder det? Hur kan det kopplas till vilken pensionsprognos man har?

jag tittade just på mina papper och dom är så röriga att jag vet inte längre vart man ska kolla..... :huvet

Varför slänga sig med uttryck som "per" 2003-12-31, det finns ju bara ett 2003-12-31 att prata om :mad: Eller får jag samma summa pengar varje gång rum-tidkontiniet slått runt ett varv och det återigen blir 2003-12-31 :va

Vägrar att läsa dom. Så blir mitt liv enklare . Inget förändras för att jag öppnar det kuvertet

Chrille skrev:
Vägrar att läsa dom. Så blir mitt liv enklare . Inget förändras för att jag öppnar det kuvertet
Nä, det har du rätt i. Blir ändå bara lika irriterad varje gång jag öppnar dom. Inte blir det bättre av den här smörjan med fondplaceringar. Snacka om att tvinga folk till att bli kapitalister :huvet

Inget att bekymra sig över..

berggren_martin skrev:
Är det bara jag som blir totalförvirrad av beskedet från ppm? Var bland alla siffror och luddiga rubriker ser man egentligen hur mkt pensionspengar man skrapat ihop hittills?

Inget att bekymra sig över....det är bara fantasisiffror..
När jag började jobba var pensionen 90% av slutlönen.. sen 80.. sen 70 och nu 65%...ser du trenden???? :D :D

När du går i pension har Partiet ändå försnillat allt så att det inte finns några pengar kvar åt dig....
Dessutom måste du jobba till 79 års ålder och då har du inget behov av pengar..

Chrille skrev:

Samma här.... frågan är om man måste spara papperena? Eller om man kan förvisa dem till pappersinsamlingen?

Spara dom...

Mattiaz skrev:
Samma här.... frågan är om man måste spara papperena? Eller om man kan förvisa dem till pappersinsamlingen?

Hänvisar till mitt förra inlägg.. kan vara bra att ha och visa ungarna och ge dom en anledning till varför dom måste försörja sin gamle far...:rolleyes:

Kommer att få 50 NKR/månad av norska staten i pension, det framgick klart och tydligt på det norska pensionsbeskedet :)

Dom ser väl till att vi får dålig pension med flit för att dom ska tvinga oss att måsta arbeta till 70+,vem vet man kanske får ett skuldbrev när man blir 65....

Liten uppmaning bara.
Öppna inte era kuvert om ni inte vill bli förbannade.
Nu har väl iofs jag inte de största summorna för dem att förvalta,
men förvaltningsavgiften översteg avkastningen...

Mitt kuvert var orange :mattias.
Innehöll säkert för låga/irrelevanta summor, så jag valde återigen att ignorera det. Varför ska man jobba å slita hela livet för att leva gott som pensionär :confused:
/F.

:angel

det var en fin tanke att gå ut 1:a maj, sedan kanske inte brännande av kuvert är det syfte ja tänker på, men men

Mitt kuvert hamnade visst tillsammans med den andra reklamen... :rolleyes:
Ingen som gråter för det... Tror jag :confused:

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage