Rösta fram "bästa" motarden!

"Bästa" motarden:

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
fredwild skrev:
2152059 Är på väg att skaffa mig en motard och skulle vilja se vad ni som åker tycker.
Mest fram och tillbaka till jobbet men även lite "finåka" på kvällar och helger.
Inga långturer, mest lite busåka. Pris runt 55.000:-

De blir inget svårt val Husaberg 650 den bästa och grymmaste hojjen :hihi

Flåhäng skrev:
2152137 Hehe, ingen av dem är en riktig motard.. :yoparty

/R

De har du rätt i .. Ktm 525 är ju en riktigt fin hoj och den ända grymma motarden Ktm har byggt :) själv så kör man husaberg ... Börja inte grina Lc4:or

Delito skrev:
2156385 De blir inget svårt val Husaberg 650 den bästa och grymmaste hojjen :hihi

Ja, Husaberg är kända för sina pendlingshojar :hihi

Migael skrev:
2155129 Att varvtiden sitter i föraren och inte i hojen är sjävklart...dock så tror jag inte att lite extra kräm i maskinen skadar :hihi

Med kass förare så kvittar de där extra pållarna ;)

Men för en bra förare så gör lägre vikt och mer pållar naturligtvis nytta.

:hej

var är motarderna??

hur kan man ha en omröstning i bästa motarden och bara lägga upp småcyklar?? alla vet väl att husaberg 650 är den överdrivet bästa motarden..

Med tanke på vilka hojar du har med i pollen så kan du ju även kika på Aprilia 650 Pegaso Strada. Den kan jag varmt rekomendera. Det sitter en Yamaha XT660 motor i den på 50hk och 63Nm. Bara byte av dämpare på den gör nog en bra ökning effekt-mässigt då den är väldigt dämpad orginal. Finns även PC III:a och bättre luftfilter av olika slag till den.

Bekväm, bra chassi och väghållning, snygg, billig i inköp, billig i försäkring, praktisk, normala service-intervaller och rolig rolig rolig.

Last edited:
Nu är ju pollen stängd, men jag säger xr650.. Har kört en del på en sån, den är skoj! Går att få bra flås i de maskinerna och att de väger lite mycket är inte farligt så länge man inte kör på tajta gocartbanor. Har själv husa, men skulle jag köra hojen till jobbet osv skulle det nog bli en hynda istället.. :rolleyes:

Hmm...... lite konstig tråd. :va

Och vilken maträtt är godast? Förstår ni vart jag vill komma?

Synes Duke er en helt grei Supermoto jeg ,men man må modde den litt :)
Min Duke har fått Mikuni TMR41 gasser ,race eksos ,rallye cam og ny dreving(15/40).

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman