Rössjöholmsrunda krokvägar Lö 28/6

5

När GSXR1100R stack vidare till Falkenberg så vågade Diablo dyka upp.

Bifogat

• 35r90006.jpg
    35r90006.jpg
    91.7 KB · Visningar: 143
7

30 mil med nästan perfekt väder...

Sista 5 med ösregn...

På bilden: Centimeterstora hagelkorn, såg ut som en skånsk vinterväg...

Bifogat

• 35re0010.jpg
    35re0010.jpg
    88.5 KB · Visningar: 142
Här var jag när jag äntligen fick kontakt med de stressiga grabbarna som inte kunde unna mig 20 minuters sovmorgon. Dagens fråga; VAR är jag?

Bifogat

• 1_var.jpg
    1_var.jpg
    59.4 KB · Visningar: 113
Missa aldrig en tid ni bokat med GSXR1100R... här förbereder han sig för att pinka på min hoj :o

Bifogat

• 2_pinka.jpg
    2_pinka.jpg
    48 KB · Visningar: 121
När vi låtit GSXR1100R fortsätta ensam norrut körde vi österut. Här har vi efter många turer hamnat i Vittsjö.
Rogerr gör dagens "såsyndattjagintekompåattjaghadeenkartainnanvikördevilse". ;)
I bakgrunden syns norra Skånes troligen trevligaste mackägare. Tack för kaffet! :tummenupp

Bifogat

• 3_mack.jpg
    3_mack.jpg
    41.4 KB · Visningar: 118
När Json framför mig låg på nära-knäskrap i kurvorna såg jag ut såhär :skrämd och släppte efter. Samtidigt låg Rogerr först och visade vägen, med körstil som om han vore medlem i TIBA samtidigt som han läste kartan... Respect! :bow Jag tjingar hans plats i RadicalTouring när han avancerar uppåt.

Tack för en trevlig tur, Json och Rogerr... och tack till GSXR1100R för initiativet :tummenupp Vi råkade ut för en och annan regnskur, och en och annan sån här [se bild]. Men skitkul var det! Det ska vi göra om :tummenupp

Bifogat

• 4_grusväg.jpg
    4_grusväg.jpg
    28.6 KB · Visningar: 112
Diablo skrev:
När Json framför mig låg på nära-knäskrap i kurvorna såg jag ut såhär :skrämd och släppte efter. Samtidigt låg Rogerr först och visade vägen, med körstil som om han vore medlem i TIBA samtidigt som han läste kartan... Respect! :bow Jag tjingar hans plats i RadicalTouring när han avancerar uppåt.

Tack för en trevlig tur, Json och Rogerr... och tack till GSXR1100R för initiativet :tummenupp Vi råkade ut för en och annan regnskur, och en och annan sån här [se bild]. Men skitkul var det! Det ska vi göra om :tummenupp

Där av Radical Touring :fakta

Ja vill ha fler sånna här tourer i stora lass :hej

CorbenDallas skrev:
Grusvägar är ett måste när Rogerr är med. Han har fortfarande inte fattat att han inte har en höghjuling längre... :D :D :D

Japp, det är nog som att den gröne har en dragning till terängkörning :skrämd

Denna gång får man nog skylla på att då man letar efter dom minsta och krokigaste linjerna på kartan så kan det bli en och annan tvärvändning.
Nästa linje på kartan var en hur go som helst "cykelbana" :)

Tack för sällskapet, synd att dom hade grusat sista milen :D

Diablo skrev:
....Dagens fråga; VAR är jag?
Söderåsen vid Café 22:- koppen?
Hur kan dé va' förresten, att Rogge ä me på alla rundor överstigandes "ont-i-rövven-sträcka"? :bow
Fina bilder för å va' telefon - vad sort?

Robz skrev:
Söderåsen vid Café 22:- koppen?
Hur kan dé va' förresten, att Rogge ä me på alla rundor överstigandes "ont-i-rövven-sträcka"? :bow
Fina bilder för å va' telefon - vad sort?
Rogerr aka sega gubben är en maratonåkare, jag bokar alltid in Rogerr för långa och mysiga rundor :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT