Rörmontör sökes angående problem med rörkoppling av udda sort.

Nu har jag överfallit rörbasen vid ett svagt ögonblick, han började stamma och kallsvettas när jag drog upp en Securexgänga ur jackfickan.
Efter lite jämmer och elände så beställde han två *insert fackuttryck here* som jag tydligen skulle sätta på kopparrören som går ut från stammarna. Kapa rören, föra på en kontramutter, slå på nån hylsa, skruva ihop, sen kan man tydligen dra på ett halvtumslock på den prylen.
Blir nog jättebra det här.

Jag utför numera inte bara elinstallationer utan öven rörmokarjobb. PM:a vid intresse :lol
KANON! Då kunde man kanske få lite insidertips någongång då......:lol Inte mer är rättvist att du klampar på mitt område, jag har varit inne på ditt länge nu, fast jag får ju det.....

//spenk

Twosaint skrev:
Hmm lustigt att jag kränger 10-12 st om dan då ?
100534 är artikelnumret
Måttstock Hultafors trä
Tillverkad i glasbjörk. Graderad på båda sidor med början från vardera änden. Ledbeslagen tillverkas av stål. Lederna förses med hypoidolja för lång livslängd. Ytbehandlad två gånger, även under lederna. Tolerans enligt SS 64 11 14.
:hihi Alltid lika kul när nån ska förklara att de fortfarande finns Hultaforsstockar trots att dem bevisligen inte görs längre.
Allvarligt, du verkar ju lagom mycket i branchen för att ha hört påståendet ett antal gånger.

Johan skrev:
:hihi Alltid lika kul när nån ska förklara att de fortfarande finns Hultaforsstockar trots att dem bevisligen inte görs längre.
Allvarligt, du verkar ju lagom mycket i branchen för att ha hört påståendet ett antal gånger.

Helvette va dum jag är, hade ingen tanke på det haha var så jävla inne i securexkopplingarna. Ska erkänna att jag tom gick in och kollade om dom var inköpsstoppade, icke 3600 för leverans denna vecka vilket gjorde 12900 på hyllan då den ankommer. Tänkte vafan :huvet men sen föll poletten ner :3freak

inte för att jag själv är nån rörkrökare men nog har man jobbat sida vid sida med dom några gånger.

gick inte en av muttrarna att skruva på men glappade? går det inte bara å ta gäng jäng tejp (vet inte vilket av alternativen som är rätt). å mata på med å sen dra dit han hyffast hårt? annars går det väl å döda dom totalt svetsa sig lite och kanske trycka in i väggen.

eller är det bara jag som är en trött :tomten

jimmö skrev:
inte för att jag själv är nån rörkrökare men nog har man jobbat sida vid sida med dom några gånger.

gick inte en av muttrarna att skruva på men glappade? går det inte bara å ta gäng jäng tejp (vet inte vilket av alternativen som är rätt). å mata på med å sen dra dit han hyffast hårt? annars går det väl å döda dom totalt svetsa sig lite och kanske trycka in i väggen.

eller är det bara jag som är en trött :tomten

Med tanke på att det var ett par dagar sedan han ställde frågan så har han nog.

A: Blivit ihjälslagen av sin fru.

B: Ringt en rörmontör, snickare etc etc för att renovera hans badrum för det var tydligen över hans "händiga" förmåga.

C: Lagt badrumsrenoveringen på is.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...