Rörmokare som gjort slutprov?

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Tjenare ska åka ner till Huddinge den 25:e och avlägga mitt Yrkesexamensprov.
Någon här som gjort det provet nyligen? Svårt? hur var svetsprovet uppbyggt?
Berätta gärna hur det gick för just dig :)

Längtar efter att få hämta ut en fullbetald lön snart :fyllisar

Jag gjorde provet hösten 2000 i Piteå (fasen va länge sen) och om jag minns rätt så var det bra om man hade koll på ritningsläsningen. Svetsprovet var, om jag minns rätt att man skulle svetsa ihop ett "L" med tubrörsstumpar, en böj, gavlar på vardera sida samt att man skulle svetsa ett påstick för provtryckning.

Jag skulle dessutom koppla en vedpanna men svetsningen är ju lite olika beroende på vilka delprov du får göra så att säga. För mig gick det bra i alla fall och det gör det nog för dig också, lycka till.

Jag gjorde provet hösten 2000 i Piteå (fasen va länge sen) och om jag minns rätt så var det bra om man hade koll på ritningsläsningen. Svetsprovet var, om jag minns rätt att man skulle svetsa ihop ett "L" med tubrörsstumpar, en böj, gavlar på vardera sida samt att man skulle svetsa ett påstick för provtryckning.

Jag skulle dessutom koppla en vedpanna men svetsningen är ju lite olika beroende på vilka delprov du får göra så att säga. För mig gick det bra i alla fall och det gör det nog för dig också, lycka till.

tack! ska sätta mig på verkstaden och nöta lite gassvets..

Teoriprov läs på lite så klarar du det. Svets inga krav på utseendet på svetsarna, skulle vara tätt. Praktiska rakt och snyggt så har du klarat det.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti