Rörmokar verktyg, pris?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har kommit över en "Lectra" kopparrör svets / löd-maskin eller vad det nu heter. Riktigt fläskig maskin säkert 25 kg.

Frågan är, vad kostar en sån ny mellan tummen & pekfingret och vad kan en begagnad kosta?

Dom där e ju lite på utgående pga av Pressverktygen. Men dom fyller ju endå en roll. Sätt ut den på 5k eller hyr ut den till Hobbyrörisar till en vettig penning.:tummenupp

Jag tyckte den var bra när den kom, men efter en tvivelaktig lödskarv som sprack la jag när "tånglödandet". Vad den skulle kunna kosta har jag ingen aning om. Visserligen är det billiga rördelar som man kan använda till den, jämfört med pressdelar. Fast sen tillkommer fluss och tenn så det plockar på....

Som föregående skrev, till en hobbykrökare eller motsvarande. Jag har ett litet svetsverk, och som sagt dåliga erfarenheter av tången så jag är inte intresserad tyvärr.

//spenk

Jaja okej, så det är på gång att (eller är redan) ersatt av nyare grejor?

5k kanske inte är omöjligt alltså? Låg lite flussmedel och tenn i lådan.

Sen undrar man ju vad detta kan ha kostat nytt på 90-talet?? 10-15 k??

Lectra-tången finns ju fortf. till salu. 10K är nog inte helt fel gissat, beror lite på vilken storlek/modell av tången du har.

Fil. Kand. Rör. Mok.

Det är inget stulet som ni verkar tro. Det blev över på en stor fabrik jag jobbat på som gick i konkurs. För att göra en lång sak kort.

Men alltså 4-5 k i begagnat värde kanske inte är helt galet alltså?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back