Rörkensäsongen 2009

Regor McGregor

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Åkerlänna
Hoj
BMW K75 bland annat
Hej alla Rörkendiggare!

I år kommer det att bli ÄNNU fler möjligheter att köra på Rörken. Förutom våra ordinarie måndagar under maj-augusti, har vi lagt in varannan söndag under juni-juli-augusti.

Som vanligt har vi två körningar som är reserverade för tjejer, 31 maj (Mors Dag!) och 12 juli och några andra specialbokningar.

Hela listan finns på
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635

Blir det justeringar av datum eller tider, finns det på SMC Uppsalas hemsida.

Nu laddar vi om...
 
Du rockar Regor...:tummenupp
 
Ser fram emot att kora pa rorken igen! Hoppas ni fick in manga bra tips etc pa mailet som skickades ut forra aret i slutet pa sasongen!

Vi ses pa banan :tummenupp
 
Hur är det för nybörjarje att köra på Rörken?
Bor i sthlm men vill verkligen börja köra lite på bana så rörken vore ju bra att leka lite på...
 
Hur är det för nybörjarje att köra på Rörken?
Bor i sthlm men vill verkligen börja köra lite på bana så rörken vore ju bra att leka lite på...

Det är det perfekta stället att börja köra på om du är nyfiken på bankörning. Lugnt och stilla med kunniga människor runt omkring.
 
Låter suveränt... tog kortet i höstas och hojköpet blir förmodligen nästa vecka... så räkna med mig.
 
Ser fram emot att kora pa rorken igen! Hoppas ni fick in manga bra tips etc pa mailet som skickades ut forra aret i slutet pa sasongen!

Jodå, det kom många lovord och tips från deltagarna i höstas. Några handlade om svårigheten att hinna i tid till körningarna för att få en deltagarväst.
Som du kanske sett på listan, har vi därför lagt in varannan söndag under juni-juli-augusti. Ett annat sätt hade varit att införa förhandsbokning men det löser inte grundproblemet. Det finns fortfarande bara 57 västar per dag...
 
Jodå, det kom många lovord och tips från deltagarna i höstas. Några handlade om svårigheten att hinna i tid till körningarna för att få en deltagarväst.
Som du kanske sett på listan, har vi därför lagt in varannan söndag under juni-juli-augusti. Ett annat sätt hade varit att införa förhandsbokning men det löser inte grundproblemet. Det finns fortfarande bara 57 västar per dag...

Jo vastarna ar val det enda "riktiga" problemet kan jag tanka mig. Det ar iaf den kanslan jag fatt under forra sasongen. Dock har jag enbart missat att fa tag pa en vast 1 gang sa det kanns inte sa blodigt anda! Ni gor ett super jobb :tummenupp Sag att det lag uppa datum for sondagar, kul, kan man klamma in 2 dagar !

Ska bli kul att komma ut pa banan igen! :)
 
Inte många dagar kvar...

Nu är det mindre än en vecka till årets första körning på Rörken. Men som vanligt ska alla deltagare gå introduktion inför varje år, så räkna med att komma ut lite tidigare så vi hinner med alla intro-pass före körning.

Om du inte sett det förut, så gäller nya färger på deltagarvästarna fr o m i år:
1. Grön, för dig som är nybörjare på banan eller för dig som vill ta det i lugnt tempo
2. Gul, för dig som provat någon gång och känner att du vill öka tempot lite
3. Blå, för dig som har en del erfarenhet och är redo för övningar i högre hastighet
4. Röd, för dig som är duktig på din mc och vill jobba i högt tempo

Alla deltagare får, förutom deltagarfoldern, ett särtryck av "Instruktionsboken" Full Kontroll (som också var med i MC-Folket).

Välkommen på måndag (eller nåt annat av de 31 tillfällena på Rörken i år)!

Rörkengruppen/Regor
 
Får man köra en motardkittad crosshoj på rörken? eller måste det vara registrerad och försäkrad gathoj?
 
Vilka ska ut härifrån? Hade tänkt göra rörken premiär nu men håller på och sälja hojen för annat. Känns så där och lägga i kull nu. Får ta bilen ut och kika.
 
Tänkte komma.... Men pga strul med hoj efter service så blir det förmodligen inget åka....
 
Även om det häller ner så kan ni i alla fall komma ut och göra teorin.
 
Får man köra en motardkittad crosshoj på rörken? eller måste det vara registrerad och försäkrad gathoj?

Oreggat och tävlingsfordon funkar inte längre. Men det finns andra körningar där det är OK och man löser eventuella skador med väl tilltagna olycksfallsförsäkringar istället (men körning sker på egen risk). Vi var senast på Åland i helgen och brummade runt två hela dagar i stekande sol. Passa på och följ med nästa gång.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top