Rörken!

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
enligt vad jag förstår så brukar ni samlas ibland och köra på rörken!! hur fungerar det? är ni ett gäng som bokar en heldag och splittar på kostnaden och hur ska man göra för att få vara med isåfall!!

//MVH Henke!! (längtar till våren)
 
Det är ganska tuffa ljudkrav för att få köra på Rörken och man tvingas samsas med en massa andra grupper av hojåkare - ganska lite tid att köra och bara en kvart per pass. Om du vill köra lite mer, så föreslår jag att du hänger med till Åland när vi drar dit nästa gång (blev fem tillfällen i år): http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/

och vi snackar även lite om att åka upp till Höljes under sommaren och köra där på en blandad grus/asfalt-bana...
 
TomK skrev:
Det är ganska tuffa ljudkrav för att få köra på Rörken och man tvingas samsas med en massa andra grupper av hojåkare - ganska lite tid att köra och bara en kvart per pass. Om du vill köra lite mer, så föreslår jag att du hänger med till Åland när vi drar dit nästa gång (blev fem tillfällen i år): http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/

och vi snackar även lite om att åka upp till Höljes under sommaren och köra där på en blandad grus/asfalt-bana...


fan va nice!! :banana hur mycket kostar det att haka på till åland förutom själva resan?? kan man typ köra så mycket man vill då lr??

MVH HENKE
 
Evil_Henke skrev:
fan va nice!! :banana hur mycket kostar det att haka på till åland förutom själva resan?? kan man typ köra så mycket man vill då lr??

MVH HENKE

Henke, du får köra så mycket du bara orkar...
Det är då, efter att ha varit där en tre,fyra dagar som man märker hur mycket man varit i depån, oftast alldeles för mycket.

Men det är bara att stå på tills man tröttnar och så är det bara att glida in i depån och vila/dricka/mecka/reparera eller bara för att klämma i sig en vurre. :lol

Ibland kan det vara en och annan gockart hyrning av banan och den har förståss företräde. Men det blir ofta en välkommen pause. :D

Och på kvällen bjuds det på :fyllisar om man bara vill...

Vessingsboda är ett bra ställe, det är min mening.. :tummenupp
 
det där måste ju vara så nära paradiset man kan komma!! :yoparty hur många dagar brukar ni vara där och hur mycket delar till hojen brukar det gå åt!? bra att få lite tips om vad man behöver ha med sej så man inte står där som ett fån om nåt skulle hända!! många dumma frågor här men frågar man så får man inget veta!! och gärna vad det kostar med banhyra och boende!!

Tack på förhand
 
Evil_Henke skrev:
det där måste ju vara så nära paradiset man kan komma!! :yoparty hur många dagar brukar ni vara där och hur mycket delar till hojen brukar det gå åt!? bra att få lite tips om vad man behöver ha med sej så man inte står där som ett fån om nåt skulle hända!! många dumma frågor här men frågar man så får man inget veta!! och gärna vad det kostar med banhyra och boende!!

Tack på förhand

Du hittar det mesta av uppgifterna om boende, kostnader m.m. på webbsidan. Om det är något som saknas är det bara att säga till så försöker jag komplettera det.

Finns även beskrivet hur man bör fixa till hojen för att banägarna ska vara glada.

En helhelg på 3-4 dagar med *allt* inkluderat har väl gått på 1.200-1.500 ca för mig och då räknar jag med milkostnad på bilen, restaurangbesök, taxfree, mat, ja allt... Sedan kan det bli lite dyrare om man kraschar :) Oftast är det punktering, brutna fotpinnar eller bromsreglage som inträffar. En gaswire gick av för mig vid ett tillfälle, men det hade jag upptäckt om jag kollat igenom hojen bättre innan avresan.

Vi brukar ha jäkligt trevligt!!
 
TomK skrev:
Du hittar det mesta av uppgifterna om boende, kostnader m.m. på webbsidan. Om det är något som saknas är det bara att säga till så försöker jag komplettera det.

Finns även beskrivet hur man bör fixa till hojen för att banägarna ska vara glada.

En helhelg på 3-4 dagar med *allt* inkluderat har väl gått på 1.200-1.500 ca för mig och då räknar jag med milkostnad på bilen, restaurangbesök, taxfree, mat, ja allt... Sedan kan det bli lite dyrare om man kraschar :) Oftast är det punktering, brutna fotpinnar eller bromsreglage som inträffar. En gaswire gick av för mig vid ett tillfälle, men det hade jag upptäckt om jag kollat igenom hojen bättre innan avresan.

Vi brukar ha jäkligt trevligt!!

ni har nog en till i samlingen som hakar på i vår!! :tummenupp verkar ju skitkul det där!! har visserligen aldrig åkt på bana förr så man kommer väl ligga som en bromskloss men nån ska ju göra det med!! :rolleyes:

Tackar för ditt svar och jag ska kika igenom hemsidan ordentligt!!

¨//Henke
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top